در نشست خبری نمایش «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» مطرح شد؛

متن سرد نمایشنامه کافکا را جذاب‌ کردیم/ این نمایش فقط مختص کودک نیست

متن نمایشنامه «مسخ» کافکا یک متن سرد و بی روح بود ما آن را با ترفندهایی جذاب تر کردیم تا با مخاطب ارتباط بیشتری برقرار کند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  صبح امروز نشست خبری نمایش «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» با حضور آزاده انصاری کارگردان، فرهاد امینی نویسنده، علی باروتی کارگردان، فرزین محدث بازیگر، مجتبی پیرزاده بازیگر در تالار کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

بنابراین گزارش؛ آزاده انصاری کارگردان در این نشست ضمن اشاره به چگونگی شکل گیری نمایش اظهار داشت: این اثر را ما یک بار در جشنواره تئاتر عروسکی اجرا کردیم البته با متن دیگر که خود من از کار راضی نبودم چراکه شتاب زده کار کردیم اما بعد از جشنواره تصمیم به اجرای عمومی این کار گرفتیم و مسیر دیگری برایمان رقم خورد.

وی ادامه داد: از دوران دانشجویی به دنبال اجرای این اثر بودم و به نوعی این کار، راهم را تغییر داد و من را به سمت نمایش عروسکی سوق داد البته تبدیل این اثر هم به کار عروسکی چالش بزرگی بود.

انصاری تصریح کرد: از آنجا که متن نمایشنامه «مسخ» کافکا یک متن سرد و بی روح بود ما آن را با ترفندهایی جذاب تر کردیم تا با مخاطب ارتباط بیشتری برقرار کند.

در ادامه فرهاد امینی نویسنده نمایش در خصوص تغییرات ایجاد شده در متن گفت: در طول کار سعی کردیم نمایش را دراماتیک کنیم و در عین وفاداری به متن «کاف کا» به قصه خودمان رسیدیم در واقع تغییر روایی به ما کمک کرد جذابیت‌های زیادی در کار خلق کنیم که حالا خودمان از ان راضی هستیم.

وی افزود: شیوه روایتی نمایش خاص و مقداری شاعرانه است که به تغییرات کلان رسیدیم و با پایان بندی داستان «کاف کا» نمایش را جمع کردیم به همین خاطر نمایش اقتباس از متن کاف کا نیست بلکه برداشتی ازاد است.

در ادامه فرزین محدث بازیگر درباره این نمایش اظهار داشت: ما در این کار به دلیل ماسک هایی که بر روی صورت داریم مجبوریم احساسات خودمان را با حرکت بدن منتقل کنیم و همین موضوع کار ما را کمی سخت تر میکرد و چالشی بود که با آن روبرو شدیم اما با تمرین الان به جایی رسیدیم که مخاطب از بیرون این حس و عاطفه را میتواند درک کند.

وی گفت: متاسفانه نمایش عروسکی جدی گرفته نمی شود. این نمایش کاملا جدی است و تصور اینکه چون نمایش عروسکی است پس برای کودک است، تصوری اشتباه است. اما امیدوارم در نهایت مخاطب با نمایش ارتباط برقرار کند.

گفتنی است؛ نمایش «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» از 31 تیر به صورت تمرین اجرا برای دانشجویان اجرا خواهیم داشت و یک مرداد هم اجرای ما با حضور مرضیه برومند در سالن سایه تئاتر شهر افتتاح می شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار