مشهد؛

مرمت و بهسازي حمام قديمي كلاته عرب در شهرستان جوين

مسئول اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان جوين گفت: عملیات مرمت و بهسازی حمام قدیمی کلاته عرب شهرستان جوین از اول تیرماه شروع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد طاهریان مقدم افزود: این حمام همانند دیگر حمام های تاریخی دارای سربینه ، گرم خانه و فضاهای متعدد دیگری است که سربینه و گرم خانه حمام وگنبدها بر روی ستونهای آجری قرار گرفته است و درپایین تر از سطح زمین قرار دارد.

وی گفت: در سالهای گذشته با مشارکت دهیاری روستا و بخشداری عطاملک کار مرمت و بهسازی آن انجام گرفته است اما هنور به مرحله نهایی نرسیده است لذا در نظر داریم امسال نیزپروژه را ادامه دهیم.

مسئول اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان جوين افزود: انجام عملیات حمام شامل : احیا ایوان و گنبد ورودی بنا با توجه به شواهد موجود، پاکسازی داخل بنا از نخالها و زباله های خانگی ، استحکام بخشی جرز های دیوار ، تعویض آجرهای فرسوده می باشد.

طاهریان مقدم گفت: مالکیت بنا در اختیار سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری می باشد که با توجه پی گیریهای صورت گرفته در سال 93 بنا توسط دهیار و شواری روستا به میراث فرهنگی واگذار گردیده است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.