شیراز؛

سفر رقابتی طبیعی دانان نوجوان دنیا به شیراز

طبیعی دانان نوجوان 5 کشور دنیا از امروز در شیراز رقابت علمی خود را آغاز کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نماینده رسمی مسابقه بین المللی طبیعی دانان نوجوان در ایران گفت: در چهارمین دوره مسابقه بین المللی طبیعی دانان نوجوان 81 دانش آموز در قالب 16 تیم 3 تا 6 نفره با هم به رقابت می پردازند.
دینا ایزدی افزود: 4 تیم از کشورهای روسیه، بلاروس، گرجستان و کرواسی و 12 تیم نیز از تهران، شیراز، مشهد، سمنان و زنجان در این رقابتها حضور دارند.
وی تصریح کرد: در این مسابقه علمی شرکت کنندگان در 2 رده سنی 12 تا 16 سال و 16 تا 18 سال در سه بخش فیزیک، زیست شناسی و شیمی با هم رقابت می کنند.
اِوگنی یونسوف بنیانگذار روسی این مسابقه بین المللی هم از برگزاری این دوره از رقابت ها برای نخستین بار در ایران ابراز خرسندی کرد و گفت : حضور 12 تیم از ایران در کنار تیم هایی از دیگر کشورها نشان دهنده جایگاه ویژه میزبان در زمینه علوم پایه است.
درباره داوری این رقابت ها گفت: 19 نفر از استادان و دانشجویان دوره دکترای دانشگاه شیراز و هشت داور از دانشگاه های بلاروس، آمریکا، روسیه، گرجستان، سوئیس، بلغارستان و کرواسی داوری این رقابت ها را برعهده دارند.  
در این رقابت علمی دانش آموزان نتایج تحقیقات خود را برای حل 17پرسش علمی که قبلا در پایگاه اینترنتی مربوط به این مسابقه مطرح شده بود ارائه می کنند .
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار