آبادان؛

برگزاری همایش «رایج سازی فن آوری‌های نوین در بخش تجارت» در خرمشهر

همایش «رایج سازی فن آوریهای نوین در بخشهای تجارت در خرمشهر برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛رئیس مرکز تحقیقات و پژوهش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر در نشست هم اندیشی مسئولان مراکز تحقیقات و معاونان پژوهشی ادارات و سازمانهای آبادان گفت: طبق برنامه ریزیهای انجام شده همایش مذکور در آذرماه امسال و با حضور کارشناسان و صاحبان نظر در این عرصه و در محل اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار می شود که کلیات این همایش متعاقبا اعلام می شود.

احمد سواری با تاکید بر تاثیرگذاری مثبت همایشها و کارگاههای آموزشی در توسعه فعالیتهای تجاری و اقتصادی افزود: این همایش کاربردی به منظور ارائه فن آوریهای روز دنیا و انتقال و بهره وری مطلوب تجار و صنعتگران از دانش و تجارب سایران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اتاقهای بازرگانی یکی از بزرگترین ارگانهای اقتصادی هر منطقه به شمار می ورد، گفت: اتاق بازرگانی خرمشهر یکی از قدیمی ترین اتاقهای بازرگانی کشور است که مسئولان آن طی یکی دو سال اخیر تلاشهای زیادی را در جهت بهبود مسائل مرتبط با اتاق به انجام رساندند که راه اندازی مرکز تحقیقات و پژوهش اتاق یکی از این اقدامات بود.

رئیس مرکز تحقیقات و پژوهش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر ، راه اندازی مرکز تحقیقات و پژوهش اتاق بازرگانی خرمشهر را روزنه ای برای انجام پژوهش های هدفمند برای دستیابی به اهداف متعالی اتاق خواند و افزود: اهداف تحقیقاتی که در این مرکز تعریف و دنبال می شود بیشتر کاربردی است و درصددیم تا با دعوت از متخصصان داخلی و خارجی که در عرصه اقتصاد و تجارت حرفی برای گفتن دارند در قالب انجام سخنرانی و یا برپایی کارگاههای آموزشی تجربیات آنان را به طور آسان در اختیار تجار و فعالان اقتصادی در منطقه قرار دهیم.

سواری با اشاره به همکاری نروژیها در زمینه پرورش ماهی در قفس با کشورمان گفت: با توجه به بهره مندی شهرهای آبادان و خرمشهر از رودخانه های کارون، اروند و بهمنشیر می توانیم با دعوت از برخی نروژیهای مستقر در کشور از دانش آنها زمینه آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی در قفس بهره ببریم.

وی  از آمادگی کامل اتاق برای مشارکت و همکاری در زمینه برگزاری همایشهای مختلف با همکاری ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی در سطح شهر خبر داد و افزود: از این پس دانشگاهها و ارگانها می توانند همایشهای مختلف خود را در محل سرسرای اجتماعات اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار کنند.

رئیس مرکز تحقیقات و پژوهش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر از راه اندازی کتابخانه الکترونیکی در حوزه تجارت به عنوان دیگر برنامه های مرکز تحقیقات و پژوهش اتاق بازرگانی خرمشهر در آتیه نزدیک نام برد و گفت: همچنین موضوع انتشار نشریه ای تخصصی برای پوشش جلسات هم اندیشی و انعکاس نظرات قابل طرح در این نشستها جهت آگاهی و بهره وری مسئولان شهرهای آبادان و خرمشهر مد نظر است.

سواری همکاری نزدیک مسئولان پژوهشی دانشگاهها و ادارات با پارک علم و فن آوری و مرکز رشد با هدف تجاری سازی تولیدات را خواستار شد و افزود: از آنجایی که در این مراکز ایده های علمی تولید می شود، تجار و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران می توانند این ایده را دریافت و به عمل برسانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.