حمایت مالی و معنوی از نخبگان با هدف افزایش سطح علمی کشور

عضو بنیاد نخبگان گفت: با حمایت مالی و معنوی از نخبگان علمی سبب بالا رفتن سطح علمی کشور می شود.

محمدحسین شوکت‌پور عضو بنیاد نخبگان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به  با مثبت ارزیابی‌کردن آیین‌نامه جایزه‌های تحصیلی اظهار داشت:  در روند جدید، ایده‌های خوبی برای حمایت‌ها از اجتماع نخبگانی درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: دانشجویان علاوه بر تسهیلات مالی به حمایت معنوی هم نیاز دارند به‎طوری‌که در بسیاری موارد، این حمایت‌ها بیش از پرداخت‌های مالی‌ می‌تواند تسهیل گر مسیر مستعدان‌برتر باشد.

دانشجوی دکتری آینده پژوهی یادآور شد: یکی از اقدامات اساسی در حوزه نخبگانی، فراهم‌شدن تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و تحقیقاتی برای مستعدان‌ برتر است که این مهم را می‌توان از طریق ایجاد و گسترش تعامل با نهادها و دستگاه‌ای ذیربط تأمین کرد.

شوکت‌پور عنوان کرد: تجهیزات بسیار خوب و استانداردی در کشور وجود دارد که متأسفانه در برخی موارد به دلیل پیچیدگیِ بروکراسی‌اداری، اجتماع نخبگانی نمی‌تواند به سهولت از آنها استفاده کند این در حالی‌است که تسهیل این مسیر نقش مهمی در ارتقاء فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی دارد.

وی گفت: تسهیل جذب اجتماعات نخبگانی در دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات علمی امکان بسیار مبارکی در حوزه نخبگانی است. نکته قابل‌توجه این تسهیل، شناور بودن ساعات کاری این افراد است که همین موضوع می‌تواند فرد را حتی پس از تحصیل نیز در فضای علمی و پژوهشی حفظ کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار