تایم: اندوه فرانسوی ها به خشم تبدیل شد/ حملات تروریستی همچنان گریبانگیر مردم فرانسه

وبسایت مجله «تایم» در مطلبی به بررسی حملات تروریستی فرانسه و عصبانیت مردم این کشور از این حملات پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان وبسایت مجله «تایم» در مطلبی نوشت: کریستین استروسی، شهردار نیس، در یک نامه رسمی 4 صفحه ای در 13 ژوئیه (23 تیر) به اولاند هشدار داده بود نیروهای پلیس در مواجهه با تهدیدات تروریستی از تجهیزات کافی برخوردار نیستند. او در این نامه نوشته بود: «اجرای طرح فوری در این خصوص بر عهده شماست.» درست یک روز پس از این نامه، حادثه تروریستی حمله کامیون به جمعیت تماشاگران مراسم آتش بازی «روز باستیل» در شهر نیس به وقوع پیوست که طی آن 84 نفر، از جمله 10 کودک، کشته شدند.

در پی این حادثه، خشم و عصبانیت مردم فرانسه متوجه اولاند و دولت او شد. پس از وقوع 3 حمله تروریستی در 18 ماه اخیر در فرانسه، محبوبیت اولاند به شدت کاهش یافت. مردم فرانسه مقامات دولتی را در مواجهه با تروریست ها ناتوان می بینند. معاون شهردار نیس در مصاحبه ای گفت: «این یک ضربه روحی شدید است. به نظر من دولت درخصوص حفاظت از کشور در برابر حملات تروریستی کوتاهی کرده است. این سومین حمله تروریستی است و ما خواستار اقدامات جدی در این خصوص هستیم.»

مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه، روز یکشنبه اعتراف کرد همچنان احتمال وقوع حملات تروریستی بیشتر وجود دارد. وی گفت: «گفتن این مساله سخت است؛ اما عزیزان دیگری از دست خواهند رفت. دست و پنجه نرم کردن با تروریسم جزئی از زندگی روزمره ما شده است.»

اولاند وضع اضطراری را به مدت سه ماه دیگر تمدید کرد و از «میهن پرستان فرانسوی» خواست برای حفاظت از جان شهروندان به عنوان نیروی ذخیره و داوطلب وارد عمل شوند.

اما مردم فرانسه همچنان خشمگین هستند. آنها معتقدند حتی حضور پلیس هم چیزی را تغییر نمی دهد. نیروهای پلیس از حمله تروریستی 8 ماه گذشته در معابر و خیابان های پاریس حضور مستمر داشته اند.

یکی از کارشناسان مسائل امنیتی اظهار کرد: «مشکل ما این است که انجام حملات تروریستی به دست افراد مستقل یا واحدهای کوچک رو به افزایش است. شناسایی این افراد کار دشواری است.»

حملات تروریستی فرانسه، علاوه بر برانگیختن خشم مردم، موجب ایجاد تفرقه سیاسی نیز شده است. والس بدون همدردی با استروسی، شهردار نیس، اظهار کرد: «اگر استروسی ذره ای به تجهیز امنیتی نیروهای پلیس شک داشت، باید خواستار لغو مراسم آتش بازی می شد.»

ژان چارلز بریسارد، کارشناس فرانسوی در امور تروریسم، نیز مانند والس معتقد است فرانسه تا سالیان سال درگیر حملات تروریستی خواهد بود؛ زیرا دست کم 600 شهروند فرانسوی به گروه تروریستی داعش پیوسته اند و 400 کودک آنها نیز در کشورهای عراق و سوریه به دنیا آمده اند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار