در نشست خبری مشترک با موگرینی؛

کری: تروریسم دشمن مشترک ما و اروپاست

وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا شرکت کرد.

کری: تروریسم دشمن مشترک ما و اروپاست
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با "فدریکا موگرینی،" مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا  در بروکسل گفت: آنچه در شهر نیس فرانسه رخ داد ثابت می کند ما با دشمن مشترکی روبرو هستیم و باید برای مقابله با آن همکاری کنیم.

وی گفت: ما برای توقف عملیات خصمانه در سوریه تلاش می کنیم. با روسیه درباره توقف بمباران ها و حمایت از جنگ ضد داعش و جبهه النصره به توافق رسیدیم. 

کری افزود: ما موفقیت هایی در زمینه مبارزه با داعش و حامیان مالی آن داشته ایم. ما بر مبارزه با داعش و همه گروه های وابسته به آن در سراسر جهان تأکید داریم. جنگ ما با داعش مانع از تسلط این گروه بر مناطق بیشتری شده است.

وزیر امورخارجه آمریکا تاکید کرد: ما به اوضاع اخیر ترکیه پرداختیم و بر حمایت از دولت منتخب این کشور تأکید کردیم. ما از دولت ترکیه خواستیم تا به دموکراسی و اعمال حاکمیت قانون احترام بگذارد. 

فدریکا موگرینی گفت رهبران ما در اجلاس ناتو در ورشو به روشنی تأکید کردند که وحدت دو سوی اقیانوس اطلس (اروپا و آمریکای) هیچ وقت تا این حد مهم و قوی نبوده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار