اصفهان؛

نگاه شبکه ایی و جامع به معضل ترافیک اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: نگاه نقطه ایی به معضل ترافیک اصفهان این مشکل را حل نخواهد کرد و نیاز به نگاهی جامع دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،

علیرضا صلواتی با بیان اینکه میانگین سنی ناوگان حمل و نقل عمومی در اصفهان ۸.۵ سال است، اظهار داشت: بیش از هشت سال دولت اتوبوس جدیدی به ناوگان اتوبوس رانی اصفهان نداده است و بودجه و اعتبارات برای این منظور کاهش داشته است.

وی حمل و نقل عمومی را برای شهرداری هزینه دار دانست و ادامه داد: به همین منظور شهرداری همه توان خود را برای ارائه خدمات بهتر در دستور کار قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های چینی و فرانسوی برای طرح تراموا در اصفهان به امضا رسیده و هفته‌ای کارشناسان فنی این دو کشور در شهر اصفهان حضور دارند و تا دو ماه آینده قرارداد امضا خواهد شد.

صلواتی با بیان اینکه راه‌اندازی تراموا به دو سال زمان نیاز دارد، گفت: برای رفع خلاء سیستم حمل و نقلی در این بازه زمانی خط تندرو از زیر پل خیابان امام خمینی (ره) را به روش جدید، به‌روز، هوشمند و هدایت‌شده اجرا می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تا پایان سال جاری شاهد راه‌اندازی بی آر تی میدان جمهوری تا میدان استقلال برای استفاده شهروندان مناطق دو، هشت و ۱۱ اجرایی شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در خصوص مناسب سازی ایستگاه های بی آر تی برای معلولان گفت: همسطح بودن ایستگاهها و اتوبوس های این خط برای معلولان بسیار مناسب بوده است و آموزش استفاده از خدماتی که برای این شهروندان داشته ایم در دستور کار قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه با ادغام خطوط بی.آر.تی جمعیت مسافران حاضر در خطوط 2 برابر شده است، گفت: خطی جداگانه بین میدان آزادی و ایستگاه قائمیه راه‌اندازی خواهد شد که بخشی از حجم مسافران را سبک خواهد کرد.

صلواتی درپایان با اشاره به بتن ریزی های مجدد این خطوط افزود: در خیابان جی بیش از 65 درصد از مسیر با بتن‌ریزی جدید اصلاح شده و در میدان قدس، جمهوری و باهنر نیز زیرسازی بتنی انجام ‌شده است و امیدواریم که معضلاتی از این قبیل رفع شود.




انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.