ایران جزو ۸ کشور پاسخگو به سوانح قرار گرفت

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر از قرارگیری ایران در رده هشت کشور پاسخگو به سوانح خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛افشین علیخانی در افتتاحیه برگزاری دوره کشوری ارزیابی سوانح در قزوین افزود: ایران به جمع هشت کشور پاسخگو به حوادث بین المللی شامل کانادا، ایتالیا، اسپانیا، اتریش، فنلاند، نروژ، ژاپن و آمریکا پیوسته است.

وی اضافه کرد : استانداردهایی که وجود دارد و بومی سازی شده ، فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر را متقاعد کرده  که ایران را جزو هشت کشور برتر امدادرسانی قرار دهد و این حاصل برنامه ریزی بلندمدت است.

علیخانی یادآور شد: برنامه های آموزشی ما با فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر هماهنگ شده است و در آینده از استادان بین المللی برای ادامه این دوره ها استفاده می شود.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر  بیان کرد: در حال حاضر از استانهای خوزستان و آذربایجان غربی برای پاسخگویی به کمپ های کشور یونان اعزام شده اند.

علیخانی  ادامه داد: استانداردسازی آموزشها و برنامه ها، پرورش تیم های مورد نیاز و اجرای عملیاتها از اولویتهای بهداشت و درمان جمعیت هلال و احمر است.

وی  بیان کرد: باید امور زائد کنار گذاشته شود و برنامه های استاندارد علمی و اصولی را عمیقا به انجام برسد.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر با تاکید بر ضرورت کسب اطلاعات به هنگام افزود: باید کمک های ما مبتنی بر واقعیت و اطلاعات ما اقناع کننده باشد.

علیخانی با بیان اینکه تصمیم مدیران ارشد متناسب با تصمیمات ما گرفته می شود، خاطرنشان کرد: در زمان وقوع حوادث، باید دولت منابع مردمی را مدیریت کند و پاسخ به سوانح، پاسخ حاکمیتی است.

وی اضافه کرد: باید برای شاخص های حوادث، پاسخ های آماده داشته باشیم و توجه کنیم که دقایق اولیه اثربخشی بیشتری دارد؛ ضمن اینکه بتوانیم مداخله حساب شده و منظم در شرایط اولیه بحران داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهداشت ، هلال احمر ، رده ، هشت ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار