«بهشت با طعم چای تلخ» را در حوزه هنری ببینید

نمایش «بهشت با طعم چای تلخ» به نویسندگی و كارگردانی خسرو امیری از فردا 28 تیرماه در تماشاخانه‌ ماه حوزه هنری به روی صحنه می‌رود.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خسرو امیری درباره‌ اجرای واپسین اثر نمایشی خود گفت: نمایشنامه‌ «بهشت با طعم چای تلخ» را حدود 10سال پیش نوشتم و این اثر در بیست و سومین جشنواره‌ سراسری تئاتر سوره ماه نیز به صحنه رفت اما بازنویسی آن هفته‌ پیش نهایی شد و محتوای آن را برای اجرای عمومی، مطابق با شرایط امروز، تطبیق دادم.
 
وی با اشاره به داستان نمایش خود توضیح داد: در نمایش «بهشت با طعم چای تلخ» داستان دو برادر روایت می‌شود كه از مادر، ناتنی هستند. یكی از آن‌ها با تركشی در سر، از جبهه بازگشته و در بیمارستان بستری است. حالا برادر كوچك‌تر كه به ظاهر، كمی ناخلف است، به سفارش پدر برای نگهداری از برادر اقداماتی می‌كند و روند داستانی نمایش را پیش می‌برد.
 
این كارگردان افزود: داستان نمایش حاوی كمدی‌ سیاهی است كه البته قهقهه برانگیز نیست. در ساختار اجرایی نیز به دنبال فرم خاص بودم و فكر می‌كنم تا حدودی به آنچه می‌خواستم دست پیدا كرده‌ام. آدم‌های نمایشی من تیپ نیستند بلكه همه، كاراكترهای خاكستری‌ای هستند كه به نوعی درونیاتشان بر صحنه دیده می‌شود. این نمایش می‌گوید افرادی كه اصطلاحا موجی یا دچار موج‌گرفتی هستند، درون خود یك دنیای واقعی و متفاوت از آنچه ظاهرشان نشان می‌دهد دارند. سعی كرده‌ام آن درون واقعیِ ناپیدا، بر صحنه دیده شود.
 
امیری درمورد نوع ارتباط تماشاگر با این نمایش گمانه‌زنی كرد: در زمان تمرین، افراد مختلفی را به تماشای نمایش خود نشاندم. برخی خندیدند و برخی نه! همان طور كه گفتم كمدی این نمایش، قهقهه برانگیز نیست اما تماشاگر به فراخور شناخت فرهنگی خود، از نمایش لذت متفاوتی می‌برد. در هر صورت فكر می‌كنم همه، ایده‌ نمایش را دریافت می‌كنند و تا آخرین لحظه با نمایش همراه باشند.
 
این نویسنده و كارگردان به سادگی دكور و لباس نمایش خود اشاره كرد و توضیح داد: با توجه به محدودیت‌ها و مشكلات مالی، آنچه می‌خواستم را برای دكور نتوانستم تهیه كنم.
 
گفتنی است نمایش «بهشت با طعم چای تلخ» به نویسندگی و كارگردانی خسرو امیری از فردا- 28 تیرماه، ساعت 19:30 - در تماشاخانه‌ ماه حوزه هنری به روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار