رئیسی در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران مطرح کرد:

از عدم وجود بیمارستان تا ضرورت احداث کلانتری در منطقه 8

دبیر دبیران شورایاران منطقه 8 با بیان اینکه منطقه 8 بیمارستان ندارد، گفت: تعدادی از نواحی این منطقه نیاز مبرمی به احداث کلانتری دارند.

از عدم وجود بیمارستان تا ضرورت احداث کلانتری در منطقه 8به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد رضا رئیسی دبیر دبیران شورا یاران منطقه 8 با حضور در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران گزارشی از عملکرد، وضعیت و چالش‌های منطقه ارائه کرد.

 وی با بیان اینکه منطقه 8 به واسطه عدد 8 و شرقی ترین منطقه تهران به نام امام رضا (ع) متبرک شده و با پیگیری شورایاری این منطقه به عنوان ثامن الجج  نام گذاری شده، از آخرین شهید آتش نشان شهر علی قانع، شهدای 8 سال دفاع مقدس و 8 شهید گمنام که با پیگیری‌های شورایاری و تقاضای آنها در سال 94 نصیب منطقه 8 شده‌اند یاد کرد و گفت: سازه یادمان شهدای گمنام به نوعی برای اولین بار در آب قرار گرفته و پیشنهاد طرح و ساخت آن از طرف شورایاری بوده است.

وی افزود: در محله فدک، پارک فدک در جوار آسایشگاه جانبازان 8 سال جنگ تحمیلی قرار گرفته و منطقه 8 به لحاظ جغرافیایی یکی از مناطق شرقی در حوزه شرق است که در قسمت مرز شمالی به منطقه 4 و در پهنه مرز غربی به منطقه 7 و در پهنه جنوب به منطقه 13 اشراف دارد.

نماینده شورایاران منطقه 8 با بیان اینکه سه ناحیه، 13 محله، 1322 هکتار وسعت ، 380 هزار نفر جمعیت در منطقه 8 وجود دارد، گفت: این منطقه یکی از مناطق پر تراکم شهر تهران محسوب می‌شود که از دوره‌های قبل تجربه نوین شهر سازی در نارمک را اجرا کرده و وجود میادین در آن از ویژگی‌های منحصر به فرد آن است.

رئیسی افزود: در منطقه 8 افتخار و برکت وجود خانواده شهدا را داریم، 1577 خانواده شهید در این منطقه ساکن هستند که خانواده شهید صابری سه فرزند خود را در راه دفاع از کشور فدا کرده و همچنین این منطقه افتخار میزبانی بسیاری از شهدای حرم را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه نماینده 130 شورایار منطقه 8 و 13 دبیر است، گفت: دبیران منطقه نماینده دبیران محلات و شورایاران منطقه در جلسات منطقه‌ای همانند شورای معاونین، شورای عالی قرآنی و فرهنگی حضور جدی دارند.

نماینده شورایاران منطقه 8 با بیان  اینکه اولویت و نقشه ساخت ستاد شورایاری در صدر برنامه‌های اجرایی شورایاران است، گفت: شورایاران و دبیران با مدیریت منطقه که بخشی از آن شهرداری را در بر می‌گیرد ارتباط تعریف شده و معناداری دارند.

رئیسی تاکید کرد: شورایاری امروزه حلقه جا مانده مدیریت یکپارچه شهری است که در دوره چهارم با جدیت در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در منطقه 8 شورایاری‌ها با تمام ارگان‌ها ارتباط معنا داری دارند و در بازدیدهای پروژه‌ای، بازدید از محلات و نظارت بر عملکرد پیمانکاران به طور مستمر شرکت می‌کنند.

نماینده شورایاران منطقه 8 ادامه داد: در فصل بودجه با معاونت برنامه ریزی و اجتماعی و با حضور شهردار و دبیران محلات بودجه آنها بسته شد و به طور مکرر شهردار منطقه و دبیران جلساتی در مساجد با حضور مردم برگزار می‌کنند.

رئیسی گفت: به واسطه پیگیری شورایاری منطقه 8 بعد از فوت پدر و مادر 3 شهید جنگ تحمیلی (صابری) منزل آنها به مکانی به نام دارالقرآن با موافقت شهرداری منطقه تبدیل شده است که ما همچنان برای ترویج خانه‌های قرآنی شهری تلاش داریم، چرا که بیشتر مشکلات فرهنگی با تأسی و ارتباط با قرآن حل می‌شود.

وی در خصوص یکی دیگر از افتخارات منطقه 8 گفت: بحث تشکیل مجمع خیرین در منطقه یکی دیگر از افتخارات فعالیت‌های مردمی است که در سال 88 شکل گرفته و بحث گلریزان برای آزادی زندانیان غیر عمد کلید زده شد.

نماینده شورایاران منطقه 8 ادامه داد: در 3 نوبت از سال در فصل بازگشایی مدارس، عید نوروز و ماه رمضان برای خوراک، پوشاک و اقلام کمک تحصیلی با کمک رسانی به نیازمندان منطقه 8 اقدام  می‌کنیم و جلسه همبستگی مجمع دبیران به طور ماهانه با حضور 13 دبیر تشکیل و خلاصه و چکیده آن با شهردار منطقه و معاونان آن مطرح و در نهایت قابلیت اجرا و پیگیری پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: از ستاد شورایاری درخواست داریم تا در بحث مبالغی که به سرای محله پرداخت می‌شود نظم خاصی را ارائه دهند ما در این زمینه مشکل داریم.

رئیسی در خصوص دیگر چالش‌های منطقه 8 گفت: احداث پل غیر هم سطح برای تقاطع اول شهید باقری، ایجاد مجموعه ورزشی و احداث پل غیر هم سطح برای شهید باقری و رسالت برای ناحیه ده دشت، توسعه فرهنگی ساختمان سرا محله در ناحیه مداین، در اختیار قرار دادن مجموعه ورزشی نارمک ، احداث پل عابر پیاده و تغییر نام میدان تره بار به فدک در ناحیه فدک، توسعه ساختمانی سرای محله، احداث پارکینگ و رفع مشکل حمل و نقل در 7 حوض که قلب منطقه 8 بوده و بافت تجاری دارد، احداث سالن ورزشی مختص بانوان برای ناحیه نارمک، احداث پل غیر هم سطح و تملک زمین شناسایی شده برای ساخت مسجد در ناحیه زرکش، مکانیزه شدن پل عابر پیاده و احداث پل عابر پیاده در ناحیه کرمان که با مخالفت کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا مواجه شده، توسعه فضای سرای محله، احداث مکان ورزشی، میدان تره بار و بحث احداث کلانتری در ناحیه مجدیه برخی از مشکلات نواحی منطقه است.

وی ادامه داد: احداث کلانتری و پل عابر پیاده در لشگر شرقی، احداث کلانتری و توسعه فضای سبز در لشگر غربی، احداث کلانتری در ناحیه تسلیحات،  احداث فضای سبز در وحیدیه از دیگر چالش‌های نواحی منطقه 8 است.

نماینده شورایاران منطقه 8 با تاکید بر اینکه شورایاری دیگر پیوست مدیریت شهری است و جدا شده از آن محسوب نمی‌شود، گفت: شورایاری نیاز به حمایت دارد و همه پشتوانه آن حمایت اعضای شورای شهر است.

رئیسی تصریح کرد: در منطقه 8 بیمارستان وجود ندارد و این یک ضرورت غیر قابل انکار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار