نسل جدید اعتبار بخشی بیمارستانی اعلام شد/ کاهش سنجه‌ها از 600 به 14

معاون درمان وزارت بهداشت از ابلاغ نسل سوم اعتبار بخشی بیمارستانی برای افزایش کیفت خدمات رسانی و ساماندهی پرستاران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آقاجانی معاوت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور در اجلاس سراسری روسای دانشکده ها و مدیران گروه‌ها با اشاره به ابلاغ نسل سوم اعتبار بخشی بیمارستانی گفت: یکی از مهمترین رویکردها بحث ایمنی بیماران با رویکرد جامع و جدید، کاهش خطاهای پزشکی و پرستاری است به گونه ای که طبق این ابلاغیه، 110 محور به طور خاص به این موضوع اختصاص یافته است. 

وی با اشاره به بهبود مستمر و ارتقاء کیفیت خدمات در نسل جدید اعتبار بخشی بیمارستانی تاکید کرد: باتوجه به اجرای این مهم، میزان مستندات غیر ضروری از 600 به 14 مستند و خط مشی کاهش یافته و این مقدار اندک نیز به جای حجم کاغذی جای خود را به مستندات الکترونیکی داده است.

آقاجانی همچنین با تاکید بر انجام کار گروهی و گسترش آن در ارائه خدمات با کیفیت بیمارستانی نیز افزود: باید میزان مشارکت تیمی پرستاران و پزشکان در ارائه خدمات بالینی و تخصصی به بیماران افزایش یابد و وظیفه محوری در راس اولویت های ارتقاء کیفی این خدمات قرار گیرد.

آقاجانی با تاکید بر اینکه نسل سوم اعتبار بخشی با اولویت وظیفه محوری کاملا نتیجه بخش است، افزود: در نسل قبل بخش محوری در راس اجرای این موضوع بود در حالیکه با اعمال برنامه های جدید ، از این پس گزارش هر کار گروه از خود آن تیم مطالبه می شود . 

وی اظهار داشت : پیش از این گزارش گروه های پزشکی، عملکرد سایر تیم های پزشکی از پرستاران و حتی گزارشهای نحوه کار تاسیسات، گروه های فنیرو تدارکات از سرپرستاران بخش ها مطالبه می شد که از این پس همگی تفکیک می شوند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار