امیرآبادی در کنفرانس خبری:

خویشاوند سالاری از مشکلات اصلی اداره کشور است/ اشرافی‌گری مسئولان آفت نظام است

کنفرانس خبری با عنوان "وصله ناجور با موضوع مطالبه مردمی پیرامون شفافیت در اقتصاد" برگزار شد.

خویشاوند سالاری از مشکلات اصلی اداره کشور است/ اشرافی‌گری مسئولان آفت نظام است

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در کنفرانس خبری با عنوان "وصله ناجور و مطالبه مردمی پیرامون شفافیت در اقتصاد" گفت: موضوع شفافیت چند سالی است که مطرح می‌شود اما آنطور که باید و شاید به آن توجه نشده است و اگر رفتارهای مسئولان شفاف باشد قطعا شاهد مشکلات اقتصادی کنونی نبودیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس دهم با اشاره به اینکه در 4 حوزه بانک، بیمه، گمرک و مالیات باید به مسئله شفافیت توجه ویژه کرد اظهار داشت: متأسفانه در این 4 حوزه مذکور آنطور که باید و شاید شفافیت مالی وجود ندارد.

وی با اشاره به بخش مالیات تصریح کرد: متأسفانه در کشور ما 20 درصد فرار مالیاتی وجود دارد و 40 درصد نیز از پرداخت مالیات معاف هستند که معافیت مالی بسیاری به ناحق است.

امیر آبادی با بیان اینکه در بحث مالیات فشار بر کسانی است که خوش حساب هستند تصریح کرد: اما کسانی که فرار مالیاتی دارند هیچ موقع مقامات قضایی به دنبالشان نمی‌روند و اگر هم بروند مراکز قدرت و ثروت فشارهایی می‌آورند که چنین افرادی مالیات نپردازند.

نماینده قم با اشاره به مشکلات مالی بخش گمرک اظهار داشت: متأسفانه در این بخش سفارشات، رانت‌ها و دور زدن‌های قانون و دستورالعمل‌ها دیده می‌شود که این موارد در مقاطعی مشخص و برای افرادی خاص در نظر گرفته می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس دهم با اشاره به مشکلات مالی بخش بانک‌ها گفت: بیش از 90 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی توسط دانه درشت‌ها داریم. در کشور فردی داریم که کارهای خاص اقتصادی انجام می‌دهد و معوقات بانکی فراوانی دارد و جالب است که بانک‌ها از وی به قوه قضاییه شکایت نمی‌کنند.

امیرآبادی با اشاره به اینکه بیشتر فیش‌های حقوقی نجومی از بانک‌ها سر در آورده است ریشه اصلی این مشکلات به باندبازی، جناح بازی و هوای هم را داشتن مربوط است و این افراد می‌خواهند خویشاوندان خود را مسئولیت بگمارند.

نماینده قم با بیان اینکه در کشور رئیس بیمه‌ای داریم که حتی یک روز هم کار بیمه‌ای انجام نداده است تصریح کرد: این فرد تنها به این دلیل که برادرش در ستاد انتخاباتی رئیس جمهور بوده است به این سمت گماشته شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس دهم با تأکید بر اینکه خویشاوند سالاری یکی از مشکلات ما در اداره کشور است گفت: جالب است وقتی یک نفر می‌خواهد به شفافیت مالی کمک کند با وی برخورد می‌شود. اگر به واقع حقوق و درآمدها و انتصاب‌ها درست باشد نباید این افراد نگران باشند و بر علیه کسانی که شفافیت کرده‌اند موضع نشان دهند.

امیرآبادی با بیان اینکه عدم شفافیت یکی از مشکلات اصلی دریافت حقوق‌های نجومی است اظهار داشت: ما در زمان انتخابات مجلس طرحی ارائه دادیم که در آن مشخص شود که حزبی که وارد انتخابات می‌شود چقدر هزینه می‌کند و این هزینه‌ها را از کجا می‌آورد.

نماینده قم با تأکید بر مسئولیت سنگین رسانه‌ها در پیگیری مطالبات مردمی مردم در این زمینه تصریح کرد: در غیر این صورت ماجراهایی چون فیش‌های حقوقی نجومی و خویشاوند سالاری ادامه خواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس دهم بابیان اینکه تبعیض طبقاتی و فساد می‌تواند به نظام ضربه بزند اظهار داشت: همه بدانند که آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی‌توانند کنند اما اشرافی‌گری مسئولان و اینکه آنان خود را تافته جدا بافته بدانند آفت نظام است.

امیر آبادی در ادامه بیان کرد: در مورد قراردادهای نفتی مصوبه‌ای که هیئت وزیران ارائه کردند بنده و به همراه چند تن از نمایندگان ایراداتی به آن مصوبه گرفتیم و به زنگنه وزیر نفت هم این ایرادات را ارائه دادیم اما هنوز در رابطه با اصلاح آنها جوابی نگرفته‌ایم.

وی افزود: اطلاعاتی مبنی بر مخزن و معادن وجود دارد که این اطلاعات محرمانه نیست، زنگنه این قرارداد را با شرکت فرانسوی محرمانه قلمداد کرده است در حالی که این قرارداد محرمانه نیست زیرا این‌ها قرارداد ما در معادن بین‌المللی است.

امیر آبادی در پاسخ به سوالی که آیا شفافیت‌سازی و ارائه تمام اطلاعات به مردم موجب سلب اعتماد آنها به نظام می‌شود؟ همانطور که مقام معظم رهبری هم گفتند باید با آنها برخورد شود و به مردم اطلاع‌رسانی شود و رسانه‌ها می‌توانند مردم را متوجه کنند و مردم هم موجب هوشیاری متولیان و مسئولین نظام می‌شوند و زمانی که اطلاعات خام و غلط را به مردم بدهند این موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود.

 گفتنی است؛ این کنفرانس به همت پاتوق رسانه انقلاب اسلامی برگزار شده است.


انتهای پیام/



برچسب ها: احزاب ، بیمه ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار