پخش زنده دومین فرود زمینی Space X

شرکت فضایی خصوصی اسپیس‌ایکس که به میلیاردر عرصه تکنولوژی، الون ماسک، تعلق دارد محموله‌ای حیاتی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی حمل می‌کند.

به گزارش گروه وب‌گردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از NASA، موشک فالکون 9 که به خاطر فرودهای دریایی‌اش معروف شده است و تاکنون بارها فیلم این فرودها را از زوایایی تماشایی برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته، این‌بار قرار است آزمونی سخت را به‌صورت زنده برای چهان پخش کند.

ساعت یک صبح به وقت شرق آمریکا (12 ظهر به وقت تهران) در تاریخ 18 ژوئیه 2016 موشک فالکون 9 با یک کپسول دراگون حاوی یک قطعه اتصال به ایستگاه فضایی، به مدار زمین ارسال شد تا این قطعه را به ساکنان آن برساند.

قطعه اتصالی که امروز به آسمان می‌رود قرار بود سال گذشته به تجهیزات این ایستگاه افزوده شود اما به دلیل نقص فنی و شکست پرواز فالکون 9، این کار تا امروز به تأخیر افتاد.

بنابراین گزارش، اسپیس‌ایکس اعلام کرده است که تصمیم دارد پس از انجام این مأموریت، فالکون 9 را روی زمین و در کالیفرنیا فرود آورد، کاری که پیش از این تنها یک‌ بار با موفقیت انجام شده است.

در صورتی که این ارسال اسپیس‌ایکس با شکست مواجه شود، نه‌تنها محموله‌ای حیاتی برای ایستگاه فضایی بین‌المللی از دست می‌رود، بلکه شک و شبهه‌های زیادی درباره موفقیت اسپیس‌ایکس برای ساخت یک سفینه قابل اتکا برای ناسا، ایجاد می‌شود.

منبع: آنا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار