نشانه‌رفتن نوک پیکان انتقاد به سمت کلینتون در گردهمایی جمهوریخواهان به دلیل حملات بنغازی

در گردهمایی ملی جمهوریخواهان، خانواده‌های قربانیان حملات بنغازی به شدت از قصور کلینتون به عنوان وزیر خارجه وقت آمریکا انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هافینگتن پست، زخمه کهنه 4 ساله به دلیل حملات سال 2012 به مجموعهٔ دیپلماتیک آمریکا در بنغازی، شب گذشته در گردهمایی ملی جمهوریخواهان سرباز کرد و بازماندگان و مادر یکی از قربانیان خشم و اندوه خود را در خصوص این حادثه بیرون ریختند.

گرچه 9 مورد تحقیق مجزا درباره این حادثه نکته‌ای در خصوص قصور یا خطای هیلاری کلینتون--نامزد نهایی حزب دموکرات و رقیب دونالد ترامپ در انتخابات آتی آمریکا که آن زمان در سمت وزیر خارجه این کشور قرار داشت-- نشان نداد، خانواده‌های قربانیان این حادثه در یک سخنرانی که بیش از 30 دقیقه به طول انجامید او را مجرم خواندند.

این بحث ابتدا با سخنرانی عاطفی «پت اسمیت» آغاز شد. او پسرش «شان اسمیت» را همراه قربانی دیگر «کریستوفر استیونز،» سفیر آمریکا در لیبی، در شب حادثه از دست داد. 

وی گفت: تراژدی در بنغازی به آمریکا مربوط نیست. من هیلاری کلینتون را مقصر آن می‌دانم. شخصیت کلینتون را به دلیل مرگ پسرم سرزنش می‌کنم. 

او افزود: کلینتون در صورت من نگاه کرد و به من درباره علت این حادثه دروغ گفت. او گفت شان به دلیل فیلمی که در آن به مسلمانان توهین شده بود و باعث شورش در سایر کشورها شد جان خود را از دست داد. کلینتون یک مادر و مادربزرگ دو نوه است. من هم مانند او یک مادر هستم و دو نوه دارم. او چطور توانست با من چنین کاری کند؟ 

این اظهارات اشک عده زیادی از حضار را در آورد. او در ادامه گفت: کلینتون چطور می‌تواند این کار را با یک خانواده آمریکایی انجام دهد؟ دونالد ترامپ همه چیز است و کلینتون هیچ. اگر او نمی‌تواند حقیقت را راجع به این حادثه بگوید، چرا باید وی را رئیس‌جمهور آمریکا کنیم. او باید به زندان بیافتد.

پس از او دو نیروی امنیتی که در زمان حادثه در آن جا حضور داشتند، حدود 20 دقیقه در این خصوص صحبت کردند. گفته‌های آن‌ها از شب حادثه در قالب فیلم و کتابی به نام 13 ساعت درآمده است. به گفته آن‌ها به نیروهایی که می‌توانستند به عنوان ناجی قربانیان حادثه عمل کنند گفته شده بود از حالت آماده‌باشد خارج شوند. گرچه تاکنون حتی جمهوریخواهان نیز نتوانسته‌اند شواهدی که بتوان بوسیله آن‌ها نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات آتی آمریکا را مقصر دانست به دست آورند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار