شبکه دو میزبان «خاندان آشوب» می‌شود

مستند «خاندان آشوب» به نقش عربستان در تحولات غرب آسیا می‌پردازد.

امیرعلی عسگری تهیه کننده و مجری مستند«خاندان آشوب» درخصوص محتوا و جزئیات این کار در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: مستند «خاندان آشوب» در دو قسمت 20 دقیقه ای با محوریت بررسی نقش عربستان در تحولات غرب آسیا، امشب و فردا شب رأس ساعت 21 به روی آنتن شبکه دو سیما می رود.

وی ادامه داد: پژوهش و تحقیق برای ساخت این کاریک ماه به طول انجامید. در قسمت اول این مستند، چگونگی تشکیل عربستان و کشورهای حامی آن که پشتیبان آن بوده اند مورد بررسی قرار گرفته اند.

عسگری افزود: در واقع دراین کار به شرایط سیاسی و اجتماعی عربستان و سیر تاریخی این کشور و روندی که در دوره های مختلف علی الخصوص دربرابر جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده است، پرداخته ایم.

وی در مورد قسمت دوم این مستند توضیح داد وگفت: در قسمت دوم «خاندان آشوب» به نقش منفی عربستان در بیداری اسلامی و به انحراف کشیدن آن پرداخته ایم. در ادامه چگونگی به سلطنت رسیدن ملک سلمان و زمامداری امور به دست جوانان واکاوی می شود.مورد بعدی، توجه به این امراست که چرا بعد از ملک سلمان، سیاست خارجی عربستان برخلاف گذشته به سیاستی آشکار و تهاجمی تبدیل شده است. همچنین حمایت عربستان از گروهک های تکفیری و سیاست های متعصبانه وتند این کشور با جمهوری اسلامی بیان می شود. به طور کل این موضوع مطرح می شود که سعودی ها در زمین بازی می منند که آمریکایی ها برای آنها طراحی کرده اند.

تهیه کننده «مستندآشوب» ادامه داد: دراین مستند دو قسمتی کارشناسان مختلفی حضور داشته اند، ازجمله افرادی که در دوره های گذشته در عربستان مسئولیتی داشته اند واز نزدیک با مسائل این کشور آشنا هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در نهایت ما موضوع حمایت های عربستان از گروهک تروریستی «منافقین» را مورد توجه قرار داده ایم.به علاوه تصاویر مستندی نیز از موضوعات مختلف در کار به تصویر کشیده خواهد شد.

گفتنی است، اجرا و نریشن خوانی این مستند به همراه تهیه کنندگی آن بر عهده امیرعلی عسگری بوده است. همچنین از مجموع این دو قسمت یک برنامه خلاصه با مدت زمان41 دقیقه برای پخش از شبکه های دیگر سیما در نظر گرفته شده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار