تحولات امنیتی سوریه؛

عملیات موفقیت‌آمیز ارتش سوریه در حومه حما/ مناطق مشمول آتش بس به 200 منطقه رسید

عملیات موفق ارتش سوریه در حومه حما و افزایش مناطق مشمول در طرح آتش بس، از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سانا، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: ارتش سوریه و نیروهای دفاع مردمی در عملیاتی مراکز تجمع داعش را در حومه شهر سلمیه در حومه حما هدف قرار دادند.

بر اثر این حملات، مواضع و استحکامات داعش در اطراف خطوط لوله نفتی هدف قرار گرفت و بیش از 40 تکفیری به هلاکت رسیدند.

به گفته منبع نظامی در جریان این عملیات علاوه بر انهدام ادوات تروریست‌ها، مقادیری سلاح و مهمات تکفیری ها منهدم شد.

200 منطقه مشمول آتش بس شدند
مرکز حمیمیم، ویژه نظارت بر آتش بس در سوریهف گزارش داد: گروههای مسلح در سوریه سه بار در ساعات گذشته آتش بس را نقض کرده اند تا تعداد موارد نقض آتش بس از زمان اجرایی شدن آن به 791 مورد برسد.

در بیانیه این مرکز آمده است: تروریستهای جیش‌الاسلام با خمپاره مواضع ارتش سوریه در سه منطقه در حومه دمشق از جمله جوبر و دوما هدف قرار دادند.

در گزارش این مرکز آمده است: آتش بس در بیشتر مناطق سوریه اجرا می شود و 9 منطقه در حمص به آتش بس ملحق شده اند تا تعداد مناطق مشمول آتش بس به 200 منطقه برسد. گفتگوها با سرکرده های گروههای مسلح در دمشق و سویدا و درعا ادامه دارد تا این گروهها به آتش بس ملحق شوند.

بر اساس گزارش مرکز حمیمیم، تروریستهای جبهه النصره و داعش فرودگاه نیرب و برخی مناطق حلب از جمله شیخ مقصود و خالدیه و زهرا را هدف قرار دادند.

جنایتی دیگر از سوی تروریستها در حومه حلب
در جدیدترین جنایت غیرانسانی تروریستها در سوریه، تروریستها وابسته به گروه نور الدین‌الزنکی یک کودک را در اردوگاه حندرات در حومه حلب سربریدند.

شبکه های اجتماعی ویدئویی را منتشر کرده اند که بر اساس آن، تروریست‌های این گروه یک کودک را با سلاح سرد سر می بُرند و جسد وی را مثله می کنند. این کودک را در شمال شرق حلب بازداشت کرده بودند.

سانا در این زمینه گزارش داد: گروه نورالدین‌الزنکی و دیگر گروههای تروریستی دارای تکفر وهابی هستند و رژیم اردوغان شرایط را برای ورود این مزدوران به سوریه فراهم می کند تا مرتکب جنایات انفجار، قتل، ذبح، به صلیب کشیدن، مثله کردن اجساد و کشتارهای جمعی علیه غیرنظامیان بر اساس آموزهای تکفیری شوند؛ آموزه هایی که با ارزشهای اسلامی و دین مبین اسلام در تضاد است.

هدف قرار دادن روستایی از سوی جنگنده های ائتلاف تحت رهبری آمریکا
منابع سوری گزارش دادند: جنگنده های ائتلاف بین المللی تحت سرکردگی آمریکا، روستای توخار در حومه حلب را هدف قرار دادند که بر اثر آن شماری کشته و زخمی شدند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار