کرمانشاه ؛

تهیه جگر از مراکز معتبر

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در مورد خرید جگر ازدستفروشان به مردم هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛بهمن خدادادیان گفت: وظیفه مرکز بهداشت اطلاع رسانی و هشدار دادن به مردم در خصوص خرید از دستفروشان است، اما بحث جمع آوری و ساماندهی دستفروشان بر عهده اجراییات شهرداری است که بارها در این زمینه با شهرداری نامه نگاری کرده ایم.

 وی با اشاره به فعالیت بسیار جگرکی‌های دوره‌گرد افزود:از شهرداری خواسته‌ایم تا مکانی برای فعالیت دستفروشان تهیه کرده و تسهیلات مناسب بدهد تا افراد تمایل به فعالیت در این اماکن داشته باشند.
 
خدادادیان بیماری‌های مشترک انسان و دام مانند تب مالت، سیاه زخم، تب کریمه کنگو و کیست هیدراتیک  و بیملری هلی انگلی و بیماری های کبدی را از جمله خطرات خوردن جگرهای عرضه شده از سوی دستفروشان عنوان کرد.
 
وی با بیان اینکه احتمال آلوده بودن این جگرها به انگل فاسیولا نیز وجود دارد، گفت: این انگل بعد از مدتی موجب بیماری زایی شده و کبد را درگیر می‌کند که حتی می‌تواند موجب از کار افتادن کبد و مرگ شود.
 
خدادادیان گفت: سیخ‌های جگر خیلی خوب روی آتش کبابی نمی‌شوند و این امر موجب می شود تا انگل‌های احتمالی موجود در مغز جگر با خام ماندن آن، زنده بمانند و به بدن فرد مصرف کننده وارد شوند.

انتهای پیام/ح
 
                                             

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.