مهاباد؛

آغاز عملیات ساخت مرکز بهداشت روستای کوره کانی بوکان

در اجرای مصوبات سفر ریایس جمهور به آذربایجان غربی و طرح تحول نظام سلامت ، اجرای عملیات احداث ساختمان مرکز بهداشت روستای کوره کانی از توابع شهرستان بوکان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت : در همین راستا امسال هفت طرح بهداشتی و درمانی شامل چهار مرکز بهداشتی ، درمانی شهری و روستایی و سه پایگاه سلامت جامعه شهری در این شهرستان ساخته می شود.

محمد مقصد حق افزود : این طرح ها شامل مرکز بهداشتی کوره کانی ، مرکز بهداشتی و درمانی روستاهای رحیم خان و تیکان تپه و در صورت تأمین و تحویل زمین از طرف شهرداری و راه و شهرسازی ، مرکز بهداشتی و درمانی شماره هفت شهری و احداث پایگاههای سلامت جامعه نشاط در کوی محمدیه ، دانش در شهرک فرهنگیان و استاد هه ژار در منطقه عشایر است.

وی در خصوص ساختمان روستای کوره کانی گفت : ساختمان این مرکز در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع با 590 متر مربع زیربنا و حدود 6 میلیارد ریال اعتبار احداث می شود.

مقصد حق اضافه کرد : این مرکز بهداشتی و درمانی روستایی با پنج خانه بهداشت ، 14 روستا و سه هزار و 200 نفر از جمعیت روستایی این شهرستان را تحت پوشش خدمات خود قرار می دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان افزود : این مرکز در سال 1388 در روستای قروچا راه اندازی شد ولی به درخواست اعضای شورا و معتمدین و امامان جماعت روستاهای منطقه به علت موقعیت نامناسب و دسترسی نداشتن راحت اهالی و همچنین درخواست های بخشداری مرکزی ، در سال 1391 به روستای کوره کانی انتقال یافت.

وی اضافه کرد : این مرکز که شبکه بهداشت و درمان بوکان آن را مرمت و بهینه سازی کرد ، هم اکنون در طبقه همکف مسجد روستا مستقر است و مشغول ارائه خدمات پزشک عمومی ، مامایی ، واکسیناسیون ، بهداشت محیط و حرفه ای ، داروخانه و مراقبت از مادران و کودکان است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.