سیستان وبلوچستان

کنترل و تثبیت قیمت با عرضه مرغ منجمد در بازارهای استان

به منظور کنترل و تثبیت قیمت مرغ در بازار؛ از امروز مرغ یخ زده بین مراکز مجاز و مورد تایید عرضه مرغ توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مرغ یخ زده به هر میزانی که درخواست خرید باشد بین مراکز مجاز و مورد تایید عرضه مرغ از قرار کیلویی 4 هزار و 800 تومان و به مردم کیلویی 5 هزار و 200 تومان؛ توزیع خواهد شد.

نجفی با بیان اینکه هم اکنون در استان مشکلی بابت ذخیره سازی و عرضه مرغ بصورت زنده و منجمد وجود ندارد؛ از مردم خواست تا به فضای روانی که در جامعه در خصوص کمبود و یا افزایش قیمت مرغ ایجاد شده است؛ توجه نکنند.

وی با اشاره به اینکه 192 واحد مرغداری در سطح استان فعالیت می کنند افزود: میزان تولید گوشت مرغ در این واحدها سالیانه 35 هزار تن است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان عرضه مرغ زنده را از نظر این سازمان غیرقابل قبول و ناشی از تقاضای بسیار و جلوگیری از عرضه غیر بهداشتی مرغ دانست و گفت: با این حال مرغ زنده در مرغداریها از قرار هر کیلو 5 هزار و 400 تا 5 هزار و 500 تومان و در مراکز پیش بینی شده سطح شهر هر کیلو 6 هزار و 900 تومان عرضه می شود.

نجفی همچنین از عرضه 500 هزار قطعه مرغ در طی مدت 10 روز آینده برای ایجاد توازن در بازار مصرف گوشت مرغ استان خبر داد.

وی با بیان اینکه سالیانه بر اساس سرانه مصرف؛ 70 هزار تن گوشت مرغ نیاز مصرف مردم استان است گفت: 50 درصد از تقاضای مورد نیاز توسط مرغداری های سطح استان و 50 درصد دیگر توسط استان های همجوار تامین میشود.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار