در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

برای به دور ماندن از حاشیه‌ها به بلاروس می‌روم/ از مسئولان استانی گله‌مندم + تصاویر

میر کاوه موسوی دارنده سهمیه المپیک گفت: از مسئولان استانی به خاطر حمایت نکردن از ورزش دوومیدانی گلایه دارم و به خاطر برخی مسائل و حاشیه‌های موجود در مورد بازیکنان المپیکی ادامه تمریناتم در اردوی بلاروس خواهم بود.

میر کاوه موسوی در نشست صمیمی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه؛ از برنامه ریزی خود به المپیک ریو 2016 گفت: برنامه ریزی من به المپیک از یک سال پیش شروع شده بود که توسط هیئت دوومیدانی و اداره کل ورزش و جوانان تشویق شدم و در مسابقات باشگاه‌های ایران توانستم رکورد باشگاه‌های ایران را جابجا کنم که باعث شد اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی، هیئت دوومیدانی آذربایجان غربی و فدراسیون حمایت خود را از من اعلام کردند به امید اینکه من سهمیه المپیک کسب کنم.



وی اظهار کرد: من دوماه که در اردوی مجارستان بودم با یکی از بهترین مربیان صاحب نام که قهرمان المپیک و قهرمان جهان بودند تمرین می‌کردم و در چندین مسابقه بین المللی شرکت کردم و با وجود تمرینات سنگین در دوشیفت صبح و بعدازظهر پرتاب‌های بالای 74 متر انجام می‌دادم که بهترین رکورد من در اردوی مجارستان 80/74 بود.

موسوی به اردوی بلاروس اشاره کرد و افزود: بعد از اردوی مجارستان به اردوی بلاروس رفتم با اینکه اردوی بلاروس تشکیل نشد ولی یک اردو خودم تشکیل دادم و در بلاروس با یک مربی که قهرمان المپیک و جهان بودند تمرین کردم و توانستم به یاری خداوند رکورد خودم را به  40/ 77 جابجا کنم و سهمیه ورودی المپیک کسب کنم.



قهرمان پرتاب چکش ایران با اشاره به حمایت‌های مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: جناب آقای عبدالله چمن گلی از لحاظ مادی و معنوی از من خیلی حمایت کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قبلا وضعیت رنکینگ من در ایران هم زیاد خوب نبود ولی با حمایت‌های مادی و معنوی از من خواستند دوباره عضو تیم ملی بشوم، تا انگیزه زیادی در من ایجاد شود و حتی آقای چمن گلی به من قول استخدام دادند.

موسوی گفت: حمایت مادی آقای چمن گلی به ارزش 100 میلیون ریال باعث شد من رکورد باشگاه‌های ایران را جابجا کنم و سهمیه ورودی المپیک ریو 2016 را به دست بیاورم.



ورزشکاران رکورددار رشته دوومیدانی مورد بی مهری مسئولان جامعه ورزشی قرار گرفتند
میر کاوه موسوی به انجام تمرینات خود در شهرستان ارومیه اشاره کرد و افزود: ما تمرینات را در شهرک فرهنگیان ارومیه در یک مجموعه ورزشی انجام می‌دهیم. تیم خیلی خوب در آنجا متشکل از بازیکنان مدال آور و مربیان رکوردار هستند که ورزشکاران با استعدادی را در تمام رده‌های سنی و در بخش بانوان و آقایان پرورش و تحویل جامعه ورزشی می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ارومیه در رشته دوومیدانی و پرتاب چکش صاحب سبک است، گفت: متاسفانه اکثرا مدال آوران و رکورد داران این رشته مانند آقای حمید هفت چشمه مربی بنده و آقای صادق موسوی پدر بنده که 18 سال رکورد دار بودند مورد بی مهری و کم لطفی مسئولان جامعه ورزشی به ویژه فدراسیون دوومیدانی قرار گرفته‌اند.

میر کاوه موسوی افزود: ورزشکارانی که مدال آسیایی و یا مدال کشوری را کسب می‌کند علاوه بر حمایت مسئولان ورزشی استان باید فدراسیون هم از این ورزشکار حمایت کند چرا که این ورزشکار دیگر متعلق به جامعه ورزشی استان نیست و به جامعه ورزشی یک کشور تعلق دارد و باید مورد حمایت تمامی سیستم‌های ورزشی قرار بگیرد.



مشکلات مالی دغدغه اصلی ورزشکاران رشته دوومیدانی
قهرمان پرتاب چکش کشور گفت: دور قبل که سهمیه المپیک در شهرکرد برای المپیک لندن کسب کردم نسبت به این دفعه خیلی راحت‌تر بود و هم مسئولان حمایت‌های مادی و معنوی می‌کردند.

وی افزود: متاسفانه ما هم اکنون با دغدغه‌های مالی مواجه هستیم و هم با بی مهری‌ها و کارشکنی‌های دوستانی که به عنوان دوست نما هستند در سیستم‌های ورزشی ظاهر می‌شوند و اجازه پیشرفت برای سیستم ورزشی را نمی‌دهند.



برای فرار از حاشیه و استرس عازم اردوی بلاروس می‌شوم
میرکاوه موسوی گفت: طبق برنامه ریزی که داشتم قبل از شروع المپیک می‌خواهم به اردوی بلاروس بروم تا به تمرینات دقیق خودم ادامه دهم.

وی ادامه داد: نبود محیط آرام و وجود برخی مسائل و حاشیه‌های موجود در فضای مجازی در مورد بازیکنان المپیکی باعث می‌شود من از ادامه تمرینات خود عقب بمانم به همین دلیل حدود 20 روز در اردوی بلاروس خواهم بود و به تمرینات خود ادامه خواهم داد تا بهترین عملکرد را داشته باشم و بعد از آن ان شاءالله به المپیک خواهم رفت.



موسوی تاکید کرد: بیش از یک هفته است که در ایران هستم و به دلیل وجود برخی از مسائل و مشکلات، وزنم بیش از 4 کیلو گرم پایین آمده است و از شرایط جسمی تحت الشعاع هستم.

وی گفت: آقای قلعه نوعی دوست بنده در رشته پرتاب چکش هستند که هردو در المپیک ریو 2016 خواهیم بود، وضعیت ایشان خیلی خوب هست و امیدوارم بعد از من پرچم ایران را در رشته پرتاب چکش بالا نگه دارند و بتوانند در بازی‌های المپیک خوش بدرخشند.



از مسئولان استانی گلایه مندم/ به ورزش دوومیدانی مثل سایر ورزش‌ها توجه شود
میر کاوه موسوی در ادامه این گفت‌وگو افزود: از مسولین استانی گلایه دارم به هر حال بنده به عنوان ورزشکار تلاش زیادی را برای ارتقاء ورزش این استان کرده‌ام و توانستم برای اولین بار از این استان مدال بازی‌های آسیایی کسب کنم و رکورد دار باشم و برای دومین بار سهمیه المپیک را بگیرم.

وی ادامه داد: ولی متاسفانه به من و همچنین ورزش دوومیدانی و پرتاب چکش که ورزش مادر و اول کشور است توجه خاصی نشده است.



موسوی تصریح کرد: از مسولانی که در شهرداری و شورای شهر هستند و ادعای ورزش دوستی می‌کنند انتظار می‌رود در کنار ورزش‌های پردرآمد مثل والیبال به ورزش دوومیدانی هم توجه کنند.

وی خاطر نشان کرد: ورزش دوومیدانی مثل سایر رشته‌های ورزشی قابل احترام و ارزش است و باید در این رشته ورزشی نیز سرمایه گذاری شود تا صنعت و پایه این رشته نیز قوی شود.



سخن پایانی؟ مسئولان به عهدشان وفا کنند
میر کاوه موسوی گفت: از مسولین سیستم‌های ورزشی خواهش می‌کنم به وعده و وعیدهایی که به ورزشکاران می‌دهند وفا کنند. خواهش می‌کنم به ورزشکاران قول ندهند و اگر هم قول می‌دهند پای حرفشان بایستند و عمل کنند.

وی خاطر نشان کرد: عملیاتی کردن به این قول‌ها انگیزه خیلی خوبی می‌شود برای طرفداران این رشته و برای سایر افراد که کاوه موسوی را به عنوان یک الگو در نظر گرفتند. هر چقدر از ورزشکار حمایت شود باعث تقویب صنعت ورزش می‌شود.

گفتگو از: ندا موسی‌زاده

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.