دامغان؛

کشف لاشه یک رأس کل وحشی در منطقه شکار ممنوع دامغان

محیط بانان یگان حفاظت اکیپ سیار دامغان طی گشت این مناطق شکارگاهی متوجه حضور شکارچی غیر مجاز در منطقه شده و پس از دستگیری، وی را تحویل مراجع قضایی شهرستان دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از دامغان؛ رئیس اداره حفاظت از محیط زیست دامغان از دستگیری شکارچی غیر مجاز به همراه یک قبضه سلاح قاچاق و لاشه یک رأس کل وحشی در منطقه شکار ممنوع سفیدکوه آرسک این شهرستان خبرداد.
فرامرز اسفندیاری ضمن تشریح عملیات دستگیری شکارچی غیر مجاز در منطقه شکار ممنوع سفیدکوه آرسک، گفت : محیط بانان یگان حفاظت اکیپ سیار دامغان طی گشت و کنترل این مناطق شکارگاهی متوجه حضور شکارچی غیر مجاز در منطقه شده و پس از دستگیری، وی را تحویل مراجع قضایی شهرستان دادند.
وی افزود: از این شکارچی متخلف یک قبضه سلاح گلوله زنی06- 30 قاچاق، لاشه یک رأس کل وحشی و دیگر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست دامغان همچنین گفت: شکارچی متخلف به جرم شکار غیر مجاز یک رأس کل وحشی
به استناد بند «الف» مواد ۱۰ و ۱۱ و ۱۶ قانون شکار و صید و ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی و همچنین به جرم حمل سلاح قاچاق برابر بند «ب» ماده شش قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز مصوب سال۹۰ مجلس شورای اسلامی، به پرداخت مبلغ۱۰۰میلیون ریال جزای نقدی بابت خسارت وارده در حق سازمان حفاظت محیط زیست محکوم شد.
اسفندیاری تصریح کرد: منطقه شکار ممنوع سفیدکوه آرسک با مساحت ۴۴هزار و ۶۰۰ هکتار در شمال غربی شهر دامغان در مسیر جاده تهران – مشهد حد فاصل کیلومتر ۲۰ تا ۲۲ جاده دامغان به سمنان و در ضلع شمال این جاده واقع است که از شمال به جاده چشمه علی – ساری و از غرب به روستاهای تویه دروار و از شرق به جاده چشمه علی – دامغان ارتباط داشته و نزدیک ترین فاصله آن از شهر دامغان  15کیلومتر است.
وی گفت: در منطقه شکار ممنوع سفید کوه آرسک حیواناتی نظیر قوچ و میش، کل و بز، آهو، پلنگ، خرس، سیاه گوش، کاراکال، گرگ، روباه، خوک وحشی (گراز)، بعضی از انواع پرندگان مانند: هوبره، عقاب ها، کبک، تیهو، کبک دری و بعضی از پرندگان مهاجر زیست می کنند و در گذشته یکی از زیستگاه های مهم آهو در کشور بوده است.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: کشف ، لاشه ، دامغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.