سمنان;

بیش از 200 آبخوان استان سمنان وضعیت بحرانی دارند‌

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به بحران آبی موجود در استان سمنان بر اثر خشکسالی گفت: ۲۵۰ آبخوان استان سمنان در وضعیت ممنوعه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی نقی حیدریان در آیین بررسی روند تحقق مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان گفت : تغییر اقلیم در استان سمنان در حال رخ دادن است و با توجه به اقلیم استان سمنان، امروز شاهد بحران آب و کم آبی و نیز خشکسالی شدید در این استان هستیم.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری برای بهبود منابع آبی زیرزمینی در استان سمنان بسیار ضروری است عنوان کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری متعددی  در استان سمنان اجرا شده و ادامه اجرای آن نیازمند افزایش اعتبارات در این بخش است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عنوان کرد: برای بهبود شرایط آبخوان‌های استان سمنان و منابع آبی زیرزمینی در این استان، چاره‌ای جز اجرای طرح مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز نداریم.
حیدریان با اشاره به اینکه هم اکنون برنامه ریزی برای اجرای طرح مدیریت جامع حوزه‌‌های آبخیز در استان سمنان آغاز شده است؛ اجرای این طرح را از اولویت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان دانست.
وی با بیان اینکه هماهنگی‌های بین بخشی از ضرورت‌های اجرای این طرح مدیریت جامع در هر وسعت از کشورمان است تصریح کرد: گام نخست این مهم در درون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و با هماهنگی به وجود آمده بین معاونت‌های مختلف این اداره کل اتفاق افتاده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان حضور مردم را در اجرای هر طرحی از جمله طرح مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز بسیار مؤثر و ضروری دانست و با اشاره  به اینکه در گام نخست باید تشکل‌‌های مردمی و گروه‌های تخصصی و محلی در مناطق مختلف روستایی و شهری استان سمنان شکل گرفته و سازماندهی شود عنوان کرد: باید فرآیندها و ساختارهای مشارکت مردم ایجاد شده و تشکیل صندوق‌های مالی به منظور جلب مشارکت بیشتر مردم در اجرای این طرح‌ها به عنوان یکی دیگر از اقدامات مدنظر باشد.
وی با اشاره به اینکه امروز خشکسالی لطمات زیادی را به وضعیت اقلیمی استان سمنان وارد و آن را دستخوش تغییر کرده است گفت: امروز شاهد وقوع سیلاب‌ها، کمبود شدید آب و افزایش فرسایش بادی در استان سمنان بر اثر خشکسالی هستیم.
انتهای پیام / ه
برچسب ها: آبخوان ، بحران ، کم آبی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.