اهواز؛

جولان شرجي 90 درصد و گرما در خوزستان

مديرکل هواشناسي خوزستان از تداوم شرجي تا اواسط هفته آينده افزایش چشمگیر دماي هوا تا روز جمعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش بهادري اظهار کرد: ‌پديده شرجي و رطوبت هوا به ويژه در شهرهاي ساحلي تا اواسط هفته آينده ادامه خواهد داشت.

وي ادامه داد:‌ در بيش تر شهرهاي استان خوزستان شاهد پديده شرجي هستيم و ميزان رطوبت هوا در اهواز 85 درصد و در هنديجان، آبادان، ‌ماهشهر، اميديه و شادگان بيش از 85 درصد ‌است و در برخي ساعات حتي به 90 درصد هم رسيده است.

بهادري بیان داشت: ‌امروز با افزايش ميزان رطوبت، ابرهاي پايين نيز تشکيل مي‌شود و به همين دليل شاهد ابري بودن آسمان هستيم.

مديرکل هواشناسي خوزستان خاطرنشان کرد: ‌معمولا ساعات اوج ميزان رطوبت و اوج شرجي در شب و در ساعات ابتدايي صبح و زماني است که ميزان تابش خورشيد کم است.

این مقام مسئول با بيان اين‌که دماي هوا تا روز جمعه افزايش چشمگيري خواهد داشت، گفت: ممکن است دماي هوا در برخي نقاط استان به بيش از 51 درجه سانتي‌گراد و حتي 52 سانتي‌گراد برسد.

کوروش بهادری اذعان داشت: ‌همچنين از روز شنبه و با توجه به وزش شديد باد در عراق، شاهد بروز پديده گرد و خاک در برخي نقاط استان و کاهش نسبي ميزان ديد و پايين آمدن کيفيت هوا خواهيم بود.

وی اظهار کرد: در خصوص وضعيت گرما و شرجي به صورت لحظه‌اي به ستاد بحران استان خوزستان اطلاع‌رساني مي‌شود. در اين شرايط به شهروندان توصيه مي‌شود بجز در موارد ضروري از منازل خارج نشوند و در مصرف آب و برق صرفه‌جويي کنند.

بهادری بیان داشت:‌ در شبانه‌روز گذشته آبادان با 50 درجه گرم‌ترين نقطه استان خوزستان و کشور گزارش شد و ايذه نيز با 26 درجه سانتي‌گراد خنک‌ترين نقطه استان بود.

تغييرات دماي هواي اهواز نيز بين 49 و 31 درجه سانتي‌گراد در نوسان خواهد بود.

انتهاي پيام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.