مهاباد؛

دستگیری یک هکر جوان در میاندوآب

هکر 20 ساله 400 حساب بانکی در میاندوآب دستگیر شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، فرمانده انتظامی میاندوآب گفت:در یک عملیات پلیسی ، هکری ۲۰ ساله که در فضای مجازی ، اطلاعات حساب های بانکی ۴۰۰ نفر را در کل کشور سرقت کرده بود دستگیر شد.

سرهنگ حسن شیخ نژاد افزود:براساس شکایات مردمی رسیده به پلیس فتای میاندوآب مبنی بر برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی که بعد از خرید اینترنتی توسط خودشان و بدون اطلاع آنها صورت گرفته است،موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی میاندوآب افزود: به دنبال کسب این اخبار،مأموران پلیس فتای شهرستان اقدامات گسترده‌ای را برای شناسایی سارق یا سارقان انجام دادند و با تحقیقات و بررسی های گسترده پلیسی،یک فرد۲۰ساله را درشهرستان لاهیجان که به صورت غیرمجاز از درگاه های بانکی اینترنتی استفاده می کرد،شناسایی کردند.

وی گفت: پس از شناسایی این فرد و با هماهنگی های قضایی صورت گرفته،ماموران انتظامی شهرستان وی را دستگیر و به میاندوآب منتقل کردند.

شیخ نژاد با بیان اینکه این هکر اینترنتی در بازجویی اولیه به سرقت رمزعبور و شماره کارت ۴۰۰ نفر از دارندگان کارت های بانکی اعتراف کرده است تصریح کرد:این فرد بعد از سرقت رمز و شماره کارت مشتریان در هنگام خرید اینترنتی، با استفاده از آنها خرید مجازی انجام می داد.

فرمانده انتظامی میاندوآب افزود: این فرد در دو ماه گذشته حدود یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال از حساب های بانکی مردم برداشت کرده که روند شناسایی افرادی که از حساب های بانکی آنها برداشت شده، هم اکنون نیز ادامه داشته و احتمال افزایش تعداد شاکیان و مقدار وجه سرقتی نیز وجود دارد.

وی گفت:متهم پس از اعتراف و تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل بعدی تحویل مقامات قضایی شد.

شیخ نژاد به مردم هشدار داد ؛ضمن رعایت نکات حفاظتی،ازدراختیار گذاشتن رمز کارت خود در اختیار افراد نامطمئن خودداری و در هنگام خرید اینترنتی حتما از درگاههایی استفاده کنند که جعلی نیستندو از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.