بیات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

آمار دقیقی از تعداد کارگران زیرزمینی در کشور وجود ندارد/سوء استفاده کارفرمایان از کارگران بدون شناسنامه

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور گفت: با توجه به اینکه اسامی کارگران زیرزمینی در لیست هیچ بیمه ای قرار نگرفته است، به همین جهت نمی توان آمار دقیقی از حضور آن ها در کشور ارائه کرد.

آمار دقیقی از تعداد کارگران زیرزمینی در کشور وجود ندارد/سوء استفاده کارفرمایان از کارگران بدون شناسنامهفتح الله بیات رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حضور و تعداد کارگران زیر زمینی در کشور گفت: این کارگران افرادی هستند که به خواسته کارفرما و با حداقل امکانات و بدون بیمه مشغول فعالیت می شوند.

وی گفت: با توجه به اینکه اسامی این اشخاص در لیست هیچ بیمه ای قرار نگرفته است، نمی توان آمار دقیقی از حضور آن ها در کشور ارائه کرد.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اینکه آمار دقیقی از حضور کارگران زیرزمینی در کشور وجود ندارد، در صورتی که اتفاقی برای آن ها رخ دهد و یا اینکه حقوق و مزایایشان با تاخیر پرداخت شود، نمی توان از راه قانون اقدام و مطالبات آن ها را از کارفرمایان درخواست کرد.

بیات با بیان اینکه بسیاری از این افراد به دلیل اوضاع نا به سامان کشور خود به ایران آمده و با هر شرایطی حاضر هستند کار کنند، مطرح کرد: البته برخی از این کارگران ایرانی بوده و تنها به این جهت که کارفرمایان حاضر نیستند، مطالبات آن ها را پرداخت کنند در گروه کارگران زیرزمینی باقی مانده و کارفرمایان بیشترین بهره و یا به نوعی سوء استفاده را از حضور آن ها می برند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این موضوع مستلزم یک بحث نظارتی است، گفت: در صورتی که خواستار عملیاتی شدن طرح برچیده شدن کارگران بدون شناسنامه در کشور باشیم، باید مسئولان در مجلس شورای اسلامی و دولت به شکل مستمر و نه مقطعی ذر این راستا گام بردارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.