یزد؛

تجلیل از پهلوانان زورخانه کارگران

در آستانه روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای، از پهلوانان زورخانه کارگران تجليل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ طي مراسمي با حضور مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي و به مناسبت روز پهلواني و زورخانه اي از پهلوانان  زورخانه مجموعه ورزشي كارگران تجليل شد.

در آستانه هفدهم شوال كه به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزشهای باستانی نامگذاري شده است، زورخانه باشگاه ورزشي كارگران استان يزد میزبان مشتاقان ورزش پهلوانی بود. 
پهلوانان با انجام حركات باستاني و ورزش هاي پهلواني در گود زورخانه اين روز را به یاد مولای متقیان علی (ع) گرامی داشتند. 

در این مراسم که با حضور ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شریعتی مدیر کل و کارگر معاون اداره كل ورزش و جوانان، هاشمی رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و تقی نژاد رييس مجموعه ورزشی کارگران برگزار شد، از آقای رفوگر، مسئول زورخانه کارگران و چند تن از پیشکسوتان این رشته تقدیر و تجلیل به عمل آمد. 

ریاحی در جریان این مراسم ضمن گرامیداشت این روز گفت: ورزشکاران این رشته با اقتدا به مولای متقیان، روح پهلوانی را در جامعه منعکس می کنند و مجموعه ورزشي كارگران در جهت جذب حداکثری مردم به سمت ورزش تلاش می كند. 

گفتني است؛ زورخانه کارگران از سال 1359 کار خود را آغاز کرده و اکنون بیش از 100 عضو فعال دارد که روزانه در 3 شیفت، پذیرای ورزشکاران عزیز است.

در تقويم ايران، 17 شوال هر سال به ياد حماسه جاودان حضرت علی(ع) در مبارزه با عمرو ابن عبدود در جريان  جنگ خندق به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نام گذاري شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار