نسخه های تلگرامی جایی در پزشکی ندارند/ برخورد جدی با نسخه نویسان فضای مجازی

مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت با انتقاد از نسخه نویسی تلگرامی ، این اقدام را تخلف محرز و قابل پیگیری قانونی دانست .

سید محمد حسین میر دهقان مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با انتقاد شدید از نسخه نویسی تلگرامی اظهار کرد: هرگونه ویزیت ویا نسخه نگاری در فضای مجازی تخلفی محرز و آشکار است و اگر عده ای شاهد این وضعیت هستند، مصداق آن را بیاورند و در عوض برخورد وزارت بهداشت را با خاطیان ببینند زیرا این شیوه جایی در پزشکی ندارد. 

وی با بیان اینکه تله مدیسین تفاوت آشکاری با نسخه نگاری دارد تاکید کرد: تبادل اطلاعات ، گرفتن مشاوره های فوق تخصصی و بررسی پرونده و بهره مندی از نظرات پزشکان مختلف و حاضق اقدام بسیار خوبی است اما نباید این کار به نسخه نویسی و یا ویزیت بیماران بیانجامد. 

میر دهقان گفت: قطعا هر نسخه نویسی و ویزیت  مستلزم معاینه فیزیکی بیمار است و البته اینکه چنین بررسی توسط چه کسی صورت میگیرد و آیا پزشک و یا فرد ویزیت کننده اصلا از دید وزارت بهداشت صلاحیت معاینه را دارد یا خیر نیز باید مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ارتباط نوع تخصص پزشک معالج با نسخه ای که تجویز میکند نیز بسیار مهم است از سوی دیگر در صورتیکه بیماری دارو های خود را بواسطه ارتباط تلفنی و اتصال آن بین پزشک معالج و داروساز در قالب نسخه تلفنی دریافت کند ، هم پزشک و هم داروخانه به عنوان متخلف تحت پیگرد قانونی قرار میگیرند . 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
مهدی
۲۲:۲۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
اکثر بیماران جوان بیمارشان حاصل مشکل بیخوابی است که پیدا کردند وقتی پزشکان وضعیتی درست کنند که فرد مرتب باید بیاد بره یا تو خونه مرتب بره دستشویی یا کار دیگه دستش بدن زود طرف از فشار این کارها در ترکیب بیخوابی از بین میره در مورد خود من برادر موزی و قلدره برادر کوچکتره بود و دختری که انتخاب کرده از نظر ظاهری مزخرفه