ابراهیم الجعفری: در مقابله با تروریست ها، پیروزی های خوبی داشته ایم

وزیر خارجه عراق گفت: در مقابله با تروریست ها به پیروزی های خوبی دست یافته ایم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم الجعفری در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود؛ گفت: پیروزی ای که نیروهای مسلح عراقی به دست آورند نشان دهنده پیروزی اراده بین المللی است.

بی تردید ائتلاف بین المللی ضد داعش در دستیابی به این پیروزی نقش ایفا کرده است. خود آقای جان کری از سپتامبر سال 2014 یعنی نشست نخست نیویورک به صورت مستمر و با پشتکار فعالیت کرده است و ما از آن زمان تا کنون با یکدیگر تماس داشته ایم ما گام های بلندی برداشته ایم، و در عرصه میدانی به پیروزی دست یافته ایم.

ابراهیم الجعفری خاطر نشان کرد: روز گذشته نیز به یک پیروزی خوب دست یافتیم و قرار شد با اعطای دو میلیارد و صد میلیون دلار از عراق حمایت به عمل آید و ما این مساله را امری مثبت تلقی می کنیم. ای بسا دولت و ملت عراق به حمایت بیشتری نیاز داشته باشند اما این حمایت نیز کم نبود. در این مورد نیز جان کری نقش داشت.

وی در پایان گفت: ما در مقابله با تروریسم گام بلندی برداشته ایم و ملت ما در این راه قربانیان بسیاری داده است. ما باید برای آزادسازی عراق به تلاش و کوشش خود ادامه دهیم. امیدوارم که تروریسم از عراق رانده شود و آرزو می کنم تروریست ها نه تنها از عراق بلکه از تمامی کشورهای جهان بیرون رانده شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار