تمبر اختصاصی هپاتیت c در ایران رونمایی شد/ اعتیاد عامل اصلی هپاتیت در ایران

تمبر اختصاصی هپاتیت c در ایران با حضور متولیان عرصه بهداشت و درمان کشور رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛موید علویان رئیس شبکه هپاتیت کشور در سمینار تازه های هپاتیت c و تدوین پروتکل در‌مان آن در ایران که امروز در سالن همایش های رازی برگزار شد، گفت: تعهد ما بر این است تا سال 1410 این بیماری در کشور ریشه کن شود. 

وی افزود: برای ریشه کنی و کنترل هپاتیت c نیازمند عزم ملی و همگانی همه مسئولان هستیم زیرا در ابتدای راه قرار داریم.
 
علویان حمایت سازمان‌های بیمه گر؛ حمایت وزارت بهداشت و سازمان های مردم نهاد را از عوامل مهم در بحث کنترل این بیماری عنوان کرد.

در ادامه این مراسم دکتر منصوری بعنوان سفیر سلامت بیماری هپاتیت c در جوامع بین المللی شناخته شد.

علویان گفت: دکتر منصوری پزشک فعالی است که مخترع پمپ آندوسکوپ مکانیکال است و با ارتقا خدمات بهداشت و درمان در تاجیکستان و سایر کشورها نام ایران را پرآوازه کرده است.

رییس شبکه هپاتیت کشور از حضور 7 استاد ایرانی غیرخارجی در اقصی نقاط جهان در بحث سفیر سلامت هپاتیت خبر داد.

وی اعتیاد را عامل اصلی هپاتیت c در ایران دانست و از حضور 200 هزار بیمار مبتلا به این بیماری در کشور خبر داد.

علویان از مقدمات پیشگیری و درمان هپاتیت c در کشور خبر داد و گفت: در پیشگیری و کنترل این بیماری نیازمند الگوهای تاثیر گذار نظیر جامعه پزشکی و هنرمندان هستیم.

وی توسعه مطالعات توسط محققان کشور را نقطه عطف کنترل و پیشگیری این بیماری در کشور دانست.

در این سمینار از تمبر اختصاصی هپاتیت c با حضور دکتر ملک زاده، لنکرانی و متولیان بهداشت و درمان رونمایی شد.

اعتیاد تزریقی بیشترین راه انتقال هپاتیت C
رییس شبکه کشوری درمان هپاتیت در ادامه گفت: برای ریشه‌کنی هپاتیت C تا سال 1410 نیازمند عزم ملی و حمایت بیمه‌ها، وزارت بهداشت و مداخله NGOها است.

وی ادامه داد: میزان ابتلا به هپاتیت در جامعه ایرانی نسبت به کشورهای اطراف کمتر بوده و حدود نیم درصد جمعیت مبتلا به این بیماری هستند.

علویان با بیان اینکه سال گذشته 4 هزار و 500  مبتلا به هپاتیت C در کشور تحت درمان قرار گرفته‌اند که در نظر داریم طی سال آینده این تعداد را به 7 هزار نفر و در سال بعد از آن به 10 هزار بیمار افزایش دهیم، یادآور شد: در تلاش هستیم که سالانه 20 هزار مبتلا به هپاتیت را درمان کنیم.

وی با تاکید بر اینکه 98 درصد موارد هپاتیت c قابل درمان و ریشه‌کنی است و باید برای آن فرهنگ‌سازی شود، بیان کرد: مبتلایان به این بیماری بیشتر جوانان و مردان هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار