کاهش میزان واردات عراق به سبب جنگ با داعش و قیمت نفت

کشور عراق به دلیل هزینه های جنگ با داعش و کاهش قیمت نفت با کسری بودجه مواجه شده و این امر واردات آن ها را کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد رضازاده رایزن بازرگانی ایران در عراق در نشست تجاری اقتصادی پنج جانبه ایران با کشورهای روسیه، عراق، آذربایجان و افغانستان عنوان کرد: از آنجایی که کشور ما بیشترین مرز و گذرگاه مرزی را با عراق دارد و بیش از 90درصد کالاهای مصرفی این  کشور، وارداتی است، در اولویت نخست صادرات ایران قرار دارد و می توانیم نگاه ویژه ای به این بازار داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: میزان صادرات ایران به عراق سه برابر سایر قاره ها به این کشور است و حجم تبادلات تجای بین دو کشور 14 میلیارد دلار برآرود شده و طی 12سال گذشته در پی سقوط دولت سابق عراق، روند صعودی صادرات را طی کرده ایم.

رضازاده اظهار داشت: همواره تجار عراقی از حضور ناکافی تولید کنندگان ایران در بازار کشورشان گلایه دارند و باید به این نکته توجه داشت که حضور فیزیکی و تبلیغات لازمه پیشرفت در این کشور است.

وی عنوان کرد: سال گذشته با وجود کاهش 7 درصدی صادرات غیرنفتی کشور اما حدود 2 درصد افزایش صادرات به عراق داشتیم، از آنجایی که اطمینان از شرعی بودن مواد غذایی ایران در این کشور بالا است لذا مواد غذایی بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص می دهند.

وی افزود:اما طی چند سال اخیر این کشور بخاطر کاهش قیمت نفت و هزینه بالای جنگ داعش با کسری بودجه مواجه شده و میزان واردات آن کمتر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار