کرمان؛

یک الگوی سیاسی واحد ایجاد کنیم

استاندار کرمان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده از همه گروه های سیاسی و فعالان سیاسی خواست به دنبال یک واحد الگوی سیاسی باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در جلسه فعالان سیاسی استان کرمان با اشاره به تدوین منشور همدلی انتخابات و ثمره آن در انتخابات هفتم اسفند ماه سال گذشته و مشارکت 63 درصدی کرمان در پای صندوق های رای، افزود: هدف از تشکیل جلسات فعالان سیاسی و تدوین منشور همدلی و وحدت رویه بین گروه های سیاسی ، استان را از سیاسی کاری دور کرده و علی رغم وجود گروه ها و احزاب سیاسی،نقطهاشتراک توسعه و همگرایی برای توسعه کاملا مشاهده می شود.

رزم حسینی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده از همه گروه های سیاسی و فعالان سیاسی خواست به دنبال یک الگوی سیاسی و نسخه عملیاتی باشیم و از الگوی موفق استان در بحث اقتصادی که به صورت ملی مطرح شده، استفاده نموده و یک الگوی سیاسی واحد ایجاد نماییم.
وی عمل به میثاق نامه و رفتار گروه های سیاسی در چارچوب این میثاق نامه را در کنار رقابت های سالم سیاسی حائز اهمیت دانست و افزود:گروه های سیاسی در درجه نخست باید تمام تلاش خود را معطوف به تقویت نظام نموده و شکرگزار نعمت رهبری و ولایت فقیه باشند.
وی مسائل و مشکلات کشورهای خاورمیانه و همچنین مسائل داخلی برخی کشورها را نداشتن رهبری قدرتمند و کاریزماتیک دانست و گفت: نقطه اشتراک همه احزاب و گروه های سیاسی در کشور ما قانون گرایی، حمایت رهبری و اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی است و استان کرمان با وحدت رویه و حفظ اخلاق سیاسی همه گروه ها توانسته در توسعه پیشرو باشد.
وی با اشاره به طرح مثلث توسعه اقتصادی و درگیری همه ارکان نظام برای پیشبرد مقاصد آن را یک طرح کارا، عملیاتی و جامع دانسته و خاطر نشان کرد: ائمه جمعه در فرهنگ سازی این طرح و توجیه مردم برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی نقش فوق العاده ایفا نموده و نمایندگان هم تکلیف و وظیفه خود را به خوبی انجام داده و خواهند داد.
وی گفت: عدم اطلاع رسانی بهبرخی ائمه جمعه ناخواسته باعث بروز یک سری سو تفاهمات شده که با مفاهمه و صحبت و توجیه علمی این موارد رفع خواهد شد.
استاندار کرمان افزود: ما به دنبال بومی سازی اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های داخلی هستیم و از منابع انسانی کارآمد داخلی و نیروهای مدیریتی خبره استفاده خواهیم کرد.
وی با اشاره به تقسیم استان به مناطق اقتصادی هشتگانه گفت:با این مدل در استان کرمان تقسیم مسئولیت برای خلق ثروت و توانمندسازی مردم را سرلوحه کار خود قرار دادیم.
استاندار کرمان با تاکید بر اطلاع رسانی درست و شفاف و مردمی از عملکرد دولت در استان کرمان، بیان داشت: انتقاد های درست و اصولی را بایستی شنید و پاسخ های کارشناسانه و درست هم داد.
وی به سد شهیدان امیرتیموری و مطالعاتی که ظرف 15 سال اخیر انجام گرفته اشاره کرد و گفت: کاری که به منظور انتقال آب در دست انجام می باشد ضمن اینکه هدر رفت های گذشته آب این منطقه را به مسیر درست هدایت می کند و سد را بهینه سازی نموده است به عنوان یک منبع ذخیره آب و تونل انتقال آب از دریای عمان به دشت مرکزی ایران است و هیچ ربطی به سرشاخه های هلیل یا جازموریان ندارد.
وی با بیان اینکه تعداد زیاد حلقه های چاه غیر مجاز در جنوب که برای کشاورزی غیر اصولی استفاده می شود ، افزود:همه این اطلاع رسانی های نا کافی و عدم اطلاعات صحیح باعث بروز این بدبینی ها شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: فعال سیاسی باید دائما فعال سیاسی باشد و احزاب قوی و تاثیر گذار باید با داشتن نخبگان سیاسی بتوانند توسعه سیاسی را بوجود بیاورند.
استاندار کرمان به برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان در تهران در مرداد ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: به تصویر کشیدن کرمان در این سطح و با حضور همه بزرگان کرمانی حاصل نشست های این چنینی و همگرایی های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همه گروه ها و فعالان بود که نتیجه آن را همگان دیدند.
وی همه ارکان دولت و حکومت در استان را در خدمت توسعه استان در چارچوب اقتصاد مقاومتی دانست و با اشاره به تقسیم بندی استان به منطق اقتصادی، گفت: برای همه شهرستان ها کتابچه اقتصاد مقاومتی مجزا و بومی و منحصر به فرد همان شهرستان تدوین و بخش های خصوصی معین و پشتیبان نیز مشخص شده و الگوی موفق شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج با تجربه موفق بیست ماهه در کل استان اجرا خواهد شد.
استاندار کرمان ایجاد و استمرار وحدت در استان را نسخه شفابخش دانست و افزود: وحدت رویه و عقلانیت سیاسی باعث ایجاد فضای سیاسی آرامی می گردد و توسعه استان درسایه این فضای سیاسی که باعث بروز و ظهور فکرهای نو، اندیشه های جدید و راهکارهای خلق ثروت و ایجاد و اجرای طرح های نوین خواهد شد.
وی از تئوری ایجاد نهاد اقتصادی پایدار که با تغییرات سیاسی تغییر نکند و الگوی مانا برای پیشبرد و به نتیجه رسیدن طرح های اقتصادی خبر داد و از همه گروه ها و احزاب و فعالان سیاسی استان خواست تا در خصوص این موارد گفتمان سازی نمایند و با اطلاع رسانی صحیح و پرسش و پاسخ های تخصصی و ضمن رعایت اخلاق اسلامی و دیانت و رقابت در حوزه سیاسی دولت را در پیشبرد اهداف اقتصادی یاری نمایند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: الگو ، سیاسی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار