مشهد؛

تشرف جمعی از شیعیان آمریکایی به حرم مطهر رضوی

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی از تشرف جمعی از شیعیان آمریکایی به حرم مطهر رضوی خبر داد.

تشرف جمعی از شیعیان آمریکایی به حرم مطهر رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد؛هاشمی نژاد گفت: گروهی 20 نفره از مسلمانان کشور آمریکا به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و با تشرف به حرم مطهر رضوی از مجموعه موزه های آستان قدس رضوی دیدن کردند.

دانشجوی رشته معماری در کالیفرنیا که به همراه این گروه به بارگاه منور رضوی مشرف شده است، افزود: در نخستین سفرم به کشور ایران فقط به قصد زیارت حرم علی بن موسی الرضا(ع) عازم این سفر معنوی شده ام.

جافر با بیان این که جاذبه های این مکان در قالب کلمات نمی گنجد، گفت: وصف این مکان مقدس را از بسیاری از دوستان و آشنایانی که به این کشور سفر کرده بودند شنیده است اما از آن چه که تصور می کرده است زیباتر و معنوی تر به نظر می رسد و گویی خواب و رویا است.

وی افزود: بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع) برای هنرمندان و معماران بستری الهام‌ بخش فراهم کرده است و نمادها، سازه‌ ها، معماری و کاشی های به کار رفته در این حرم، نشان از خلوص و ارادت عاشقان و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارد.

جافر گفت: رواق ها، صحن‌ ها، مناره ها و دیگر سازه‌ های معماری حرم مطهر رضوی جلوه‌ گاهی بی‌ نظیر از زیباترین و بی نظیرترین بناها و سازه‌ های هنر ایرانی، اسلامی است که چشم هر زائر و بیننده‌ ای را خیره و مسحور خود می‌کند.

این گروه از گنجینه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی از جمله، قرآن های خطی و منسوب به ائمه اطهار(ع)، موزه استاد فرشچیان، تالار مرقعات، جلدها و ابزار کتابت و گنجینه هدایای مقام معظم رهبری بازدید کردند.

انتهای پیام//

 


برچسب ها: تشرف ، شیعیان ، آمریکایی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.