قزوین؛

خرید 52 هزارتن گندم از کشاورزان شهرستان قزوین

فرماندار قزوین از خرید تضمینی 52 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان قزوین خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ سید علی موسوی موینی درجلسه شورای اداری شهرستان قزوین  با بیان اینکه  از سهمیه تعیین شده برای شهرستان قزوین بیشتر خریداری شده  ، گفت : این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد رشد داشته است .


وی یادآور شد : مراکز خرید برای کشاورزانی که هنوز محصول خود را برداشت نکردند  فعال است.

به گفته موسوی ، هر کیلو گندم ، یک هزار و 270 تومان خریداری شده و در سیلوها ذخیرسازی شده است .
فرماندار قزوین در ادامه مسئله ی آب شرب و کشاورزی شهرستان قزوین را مهم دانست و اضافه کرد : با توجه به کم شدن آب های زیرزمینی و خطرات آن باید هر چه زودتر در مورد سهم آب قزوین از سدطالقان تصمیم گیری شود.

موسوی خاطرنشان کرد : امسال برای رفع  افت فشار و قطعی ، چند حلقه آب به شبکه آب رسانی شهر قزوین متصل شده است .

موسوی از صعنت گردشگری به عنوان یک درآمد پایدار یاد کرد و گفت : قزوین دارای ظرفیت بالا برای جذب گردشگر است که باید آن را بیش از پیش تقویت کرد.

وی با اشاره به میزبانی قزوین در برگزاری اجلاس جاده ابریشم در شهریور ماه ، افزود :  باید استان را برای میزبانی شایسته آماده کرد.

داود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی هم  در این جلسه  با اشاره به پروژه های نیمه تمام در استان گفت : این پروژه ها نیازمند چهارصدهزار میلیارد تومان اعتبار است  که نمی توان آنها را با بودجه دولتی تکمیل کرد .

وی در ادامه بر استفاده از ظریفیت بخش خصوصی برای تکمیل طرح های نیمه تمام تاکید کرد و گفت : با الویت بندی می توان این طرح ها را زودتر به سرانجام رساند.

وی ازتامین  بودجه طرح راه قزوین - الموت - تنکابن خبر داد و گفت :با آماده سازی نقشه ، پروژه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد .

همچنین در این جلسه سیده حمیده زرآبادی دیگر نماینده  مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شواری اسلامی ،  گفت : در دیدا با مردم ، آب ، راه و ارتباطات به عنوان مهمترین مشکلات یاد شده است .

وی گفت : با پیگیری های انجام شده قرار است 180 روستا از اینترنت پر سرعت روستایی بهره مند شوند.

در این جلسه مدیران حاضر در جلسه بر توجه بیشتر به وضیعت آب آشامیدنی در شهر قزوین ومراکز فنی و حرفه ایی به عنوان یک جایگاه مناسب برای ارتقا شغلی جوانان تاکید کردند .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار