مذاکره با لبنان برای تولید یک سریال مشترک

با پایان نگارش فیلم نامه سریال «تابستان مدیترانه‌ای»، مذاکره بر سر تولید مشترک این سریال با لبنان انجام شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آرش گودرزی نویسنده سریال «تابستان مدیترانه‌ای» درباره ايده شکل گيري اين اثر گفت: ایده اولیه سريال توسط سعید منعم پور که مقیم سوریه است، داده شده و فرید مصطفوی هم تا حدودي فيلمنامه را نوشت، اما فيلمنامه نوشته شده مورد تاييد مرکز گسترش فيلمنامه نويسي رسانه ملي نبود، به همين دليل کار نگارش به من سپرده شد.
 
وي در پاسخ به اين سئوال که نگارش مجموعه اي که ايده اوليه براي شما نبود، شما را با مشکل رو به رو نکرد؟ توضيح داد: نه، مشکلي نداشتيم. به نظرم وقتي نويسنده با موضوع ارتباط برقرار کند، مسلماً دشواري کار خيلي به چشمش نمي آيد. من هم موضوع را دوست داشتم و در 26 قسمت 45 دقيقه اي به نگارش در آوردم.
 
اين نويسنده درباره اينکه آيا از فيلمنامه اي که سعيد منعم پور و فريد مصطفوي نوشته بودند هم استفاده کرديد يا نه؟ گفت: بعد از اصلاح بخش هايي که دوستان نوشته بودند، توانستم هفت قسمت مفيد در بياورم. به همين دليل اين بخش ها را بعد از  بازنويسي استفاده کردم.
 
گودرزي با اشاره به تحقيقاتي که براي اين پروژه کرده بود؟ گفت: زمان وقوع داستان «تابستان مدیترانه ای» هنگام قرارداد اسلو و انتفاضه اول فلسطین در سال ۲۰۰۶ است. به همين دليل قصه در چند کشور اتفاق می افتد که برای پژوهش کار سه ماه به کشورهای ترکیه، سوریه و لبنان رفتم و در نگارش فیلمنامه سعی کردم از قصه های واقعی مردم استفاده کنم. درام عاشقانه و معمایی «تابستان مدیترانه ای» داستانی به روز دارد و پیش بینی می کنم مورد توجه مخاطب قرار گیرد.
 
وی درباره قصه «تابستان مدیترانه ای» افزود: داستان درباره دختری فلسطینی به نام یافا است که پس از اتمام تحصیلات دبیرستان برای ادامه تحصیل به بیروت می رود. او در دانشگاه با پسر ترک تباری به نام احمد آشنا می شود که دنباله رو راهی برای مذاکره با اسراییل است ولی حوادث رخ داده در داستان مسیر آنها را تغییر می‌دهد.
 
اين نويسنده درباره جايگاه نگارش اين فيلمنامه در کارنامه اش گفت: من فيلمنامه و قصه را دوست دارم. به نظرم کار جذابي مي شود و مردم هم آن را دوست دارم.  
 
گفتنی است برای تولید این سریال با لبنان مذاکراتی انجام شده است.
 
سریال «تابستان مدیترانه‌ای» به قلم آرش گودرزی در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی به رشته تحریر درآمده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.