آهنگساز برگزیده جشن حافظ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

موسیقی بُعد و نگاه تازه‌ای را به فیلم اضافه می‌کند

کریستف رضاعی گفت: مشغول یک فیلم بلند انیمیشن هستم که بر اساس متن شاهنامه ساخته شده است.

کریستف رضاعی، آهنگساز در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص موسیقی متن فیلم سینمایی «در دنیای تو ساعت چند است؟» گفت: به نظر من ویژگی بارز این فیلم این است که فیلمی خیلی خاص و دارای یک رومنس آرام است که جامعه ما به آن احتیاج دارد.

وی ادامه داد: دوستی و نزدیکی در بین عوامل این فیلم بسیار تاثیرگذار بود و معمولا این شناخت در ناخودآگاه انسانها شکل می گیرد.

این آهنگساز عنوان کرد: استفاده از ملودی‌هایی که در ناخودآگاه آدم‌ها هستند، خیلی کمک می کند که بیان و فهم راحت تر باشد. سه ملودی استفاده شده در این فیلم هرچند که ایرانی و گیلگی نیستند اما ملودی های قدیمی هستند که هرکسی آنها را شنیده بر روی آن تاثیر داشته است.

رضاعی افزود: به دلیل سادگی داستان در قسمت تنظیم و استفاده از ساز هم سعی کرده ایم روال آرامی را پیش بگیرم که با ریتم فیلم هماهنگ باشد. خیلی خوشحال هستم که کاندید شدم چون جشن حافظ، جشن مهمی است که در کنار جشن های سینمایی که دیگر وجود دارد.

وی در خصوص فیلم سینمایی «اژدها وارد می شود» گفت: ساخت این موسیقی زمان بسیاری طول کشید، به دلیل اینکه بخش سختی در آن وجود داشت که میخواستیم من و مانی حقیقی راضی شویم.

این آهنگساز درباره تاثیر موسیقی روی فیلم های سینمایی عنوان کرد: این موضوع بحث گسترده ای است و گاهی خیلی از کارگردانان ایرانی و یا غیر ایرانی از موسیقی استفاده نمی کنند و جواب خودشان را می گیرند، اما برای من موسیقی جزء ابزارهای مهم سینما است چرا که بخشی از فیلم تخیل، رویا یا کابوس است و موسیقی می تواند این نقش را داشته باشد که بُعد دیگری را به فیلم و نگاه مخاطب بدهد.

وی ادامه داد: باید جسارتی در خواسته کارگردان و آهنگساز وجود داشته باشد که اتفاق خوبی بیافتد و به قول انیو موریکونه ناگفته ها و نادیده های فیلم است که موسیقی می تواند در آن تاثیر داشته باشد.

رضاعی درباره تازه ترین فعالیت های خود خاطر نشان کرد: مشغول یک فیلم بلند انیمیشن هستم که بر روی متن شاهنامه ساخته شده و نام آن «آخرین داستان است» که خیلی کار خواهد داشت و به کارگردانی اشکان رهگذر ساخته می شود و یک فیلم دو ساعته است.

آهنگساز فیلم «نارنجی پوش» درباره فضای کلی حاکم بر موسیقی اظهار داشت: کمی از این فضا دور هستم که خواسته شخصی خودم بوده، البته انگیزه نوازنده های جوان مثبت و خوب است اما در اجرای کنسرت از گذشته سختی هایی وجود داشته که هنوز هم پابرجاست.

وی در پایان گفت: من می‌خواستم که از دست دادن استاد بزرگ عباس کیارستمی را که خیلی مصیبت سختی هم است، تسلیت عرض کنم. من همواره به یادشان هستم و چندبار هم با ایشان ملاقات داشته ام.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.