قزوین؛

سرطان نخستین عامل مرگ دراستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ،نخستین علت مرگ و میردر استان را سرطان و دومین عامل را بیماری‌ های قلبی و سومین را سوانح حوادث رانندگی اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛سعید اسکویی، در معارفه رئیس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابیک گفت : ثابت شده است که ۳۰ درصد از سرطان‌ها به غذا و ۷۰ درصد به نوع زندگی بستگی دارد.

وی افزود : مردم باید طوری زندگی کنند که دچار بیماری نشوند و اگربتوان جلوی بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و تصادفات را بگیریم؛ امید به زندگی افزایش پیدا می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به شرایط ویژه مرغداری در آبیک که به عنوان یک قطب در کشور مطرح است، افزود: این مسئله مشکلات خاص خود را هم دارد، زیرا آنفولانزا و شیوع التوراز جمله تهدید های جدی درماه های پیش رودراین شهرستان است و به همین دلیل نیازمند تدوین برنامه‌های ویژه‌ پیشگیرانه هستیم تا بتوانیم در زمان وقوع حادثه به خوبی مقابل آن ایستادگی کنیم.

درپایان این مراسم دکترچیت سازان به عنوان سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک معرفی شد و از زحمات 13ساله دکتر برودتی رئیس سابق قدردانی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرطان ، نخستین ، عامل ، مرگ ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار