اصفهان؛

کشت بهاره در دهاقان ممنوع شد

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: هر ساله یک هزار تن لوبیا در شهرستان دهاقان کشت و برداشت می‌‌شده، اما به سبب خشکسالی، امسال حدود ۱۰۰ تن لوبیا کشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر صفرپور با اشاره به استمرار خشکسالی در دهاقان اظهار داشت: با توجه به استمرار خشکسالی و مصوبه شورای مدیریت بحران و حفاظت از منابع آب استان و شهرستان، استفاده از منابع آبی موجود با اولویت آبیاری باغات است.

وی کشت بهاره را ممنوع اعلام کرد و افزود: کشت بهاره به سبب خشکسالی ممنوع بوده تا از آب برای باغات استفاده شود و در غیر این صورت برخورد می‌شود. باغات اگر دچار آسیب و لطمه شوند ثمره و زحمات چند ده ساله کشاورزان به هدر می‌رود و درختانی مثل گرد که قدمت چند صد ساله دارند نابود می‌شوند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان میزان بارش باران در سال گذشته در دهاقان را 200 میلی متر دانست و بیان کرد: امسال شاهد بارش 130 میلی متری باران بودیم در صورتی که در 50 سال گذشته، در سال‌هایی که بارش باران مناسب و کافی بوده به 300 میلی متر هم رسیده است.

صفرپور استمرار خشکسالی را سبب خشک شدن قنات‌ها دانست و گفت: استمرار خشکسالی سبب پایین رفتن عمق چاه‌ها و خشک شدن قنات‌ها می‌شود و کشت محصولات پرآب کاهش می‌یابد.

وی از کاهش کشت محصول لوبیا در شهرستان دهاقان خبر داد و خاطرنشان کرد: لوبیای دهاقان بسیار مرغوب بوده و هر ساله یک هزار تن لوبیا کشت و برداشت می‌شد است، اما به سبب خشکسالی، امسال حدود 100 تن لوبیا کشت شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: هم‌چنین تولید ذرت علوفه‌ای هر ساله 25 هزار تن بوده اما امسال 5 هزار تن تولید پیش بینی می‌شود. کشت گیاه کلزا 6 هکتار بوده که 5 هکتار آن به سبب کم آبی رها شد و فقط یک هکتار به مرحله برداشت رسید و شاهد سطح بسیار پایین‌تری نسبت به سال قبل هستیم .


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.