در دومین سالروز تخریب آرامگاه یونس پیامبر؛

بسیج مردمی عراق: پس از آزادی موصل، اذان پیروزی را از گلدسته مسجد یونس پیامبر (ع) سر می‌دهیم

حشدالشعبی از آزادسازی قریب‌الوقوع موصل از چنگ گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اطلاع رسانی نیروهای بسیج مردمی عراق در گزارشی آورده است: یکماه پس از تسلط داعش بر موصل و شهرهای مجاور آن و ارتکاب جنایات شنیع ضد غیرنظامیان و افراد بی گناه، این گروه مرتکب جنایاتی ضد آثار باستانی و مقدسات شد و دهها مسجد، مقبره، کلیسا و مکان دینی را هدف قرار داد؛ به طوری که بیش از 30 مسجد تاریخی و مرقد و ضریح متعلق به پیامبران، ائمه و صالحان منفجر و منهدم شد.

از میان این مراقد، مرقد یونس پیامبر(ع) در روز 24 ژوئیه سال 2014 منفجر شد و بخش‌های زیادی از آن ویران شد و با خاک یکسان شد. تروریست‌ها با کار گذاشتن مقادیر زیادی ماده منفجره در داخل و اطراف مرقد، آن را منفجر کردند و از ساکنان خواستند که شاهد تخریب بزرگ در این منطقه باشند. این اقدام، انزجار منطقه‌ای و بین‌المللی را به دنبال داشت.

احمد شمری، سخنگوی کمپین ثبت جنایت های داعش در بسیج مردمی عراق، تاکید کرد: گروه‌های تروریستی از روز اول تسلط بر شهر موصل و بخشهایی از کرکوک در سال 2014، در چارچوب ویرانی تعداد زیادی از مراقد دینی و آثار باستانی و مهم که تاریخ برخی از آنها به صدها سال برمی گردد و از جایگاه و قداست خاصی میان عراقی‌ها برخوردار است، حرکت کرد.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود، تعداد مراقد، مزارها و مساجدی که منفجر و ویران شده اند، بالغ بر 30 عدد است که مهمترین آنها قبور پیامبرانی مانند یونس، شیث، جرجیس و دانیال (علیهم السلام) است. تعداد مراقدی که به وسیله مواد منفجره و بمب ویران شده اند، 19 مرقد و مزار دینی متعلق به همه طوایف و نیز 9 مسجد است.

حشدالشعبی در ادامه گزارش داد: با گذشت دو سال از این جنایت و ادامه اشغال موصل از سوی داعش و به گروگان گرفتن ساکنان آن و ارتکاب جنایات شنیع علیه زنان، کودکان، سالخوردگان و دیگر اقشار آن، نیروهای حشدالشعبی و دیگر نیروهای عراقی آماده نبرد بزرگ موصل می‌شوند و بر داعش و اعوان آن غلبه خواهند کرد. پایان داعش از موصل رقم زده خواهد شد و اذان پیروزی از گلدسته مسجد یونس پیامبر سر داده خواهد شد.

در این گزارش آمده است: با وجود اینکه، برخی به دنبال ممانعت از حضور حشدالشعبی در نبرد موصل هستند اما؛ درخواست‌های مردمی، سیاسی و رسمی بر ضرورت مشارکت نیروهای حشدالشعبی برای بازپس گیری شهر از لوث داعش اصرار دارد.

حشدالشعبی گزارش داد: همزمان با این آمادگی‌ها، یوسف الکلابی سخنگوی امنیتی حشدالشعبی از صدور موافقت حیدر عبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح برای مشارکت نیروهای حشدالشعبی در عملیات آزاد سازی موصل و شرقاط خبر داده است و دولت تلاش‌هایی که به دنبال کنار گذاشتن حشدالشعبی در این ماموریت مقدس هستند را نقش برآب کرده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار