عضو جبهه ایستادگی گفت: احزاب با تشکیل "دولت در سایه" بر عملکرد دولت نظارت داشته باشند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون این مسئله که بسیاری از کاندیداها با تکیه بر پشتوانه‌های فردی و بدون توجه به احزاب وارد رقابت انتخاباتی می‌شوند، گفت: متأسفانه به جای آنکه احزاب ما دولت‌ساز باشند، دولت‌ها احزاب‌ساز شده‌اند.

عضو جبهه ایستادگی با بیان اینکه بسیاری از کسانی که رئیس جمهورشده‌اند از نردبان احزاب بالا رفتند، اظهار داشت: متاسفانه برخی به محض آنکه رئیس جمهور می‌شوند، فراموش می‌کنند که از طریق احزاب به این جایگاه رسیدند و می‌گویند هیچ وابستگی به جریان حزبی خاصی نداشتیم، سپس هم به طور مخفیانه حزب تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ما اصولگرایان اخیرا در خانه احزاب  فراکسیون تشکیل داده‌ایم، تصریح کرد: در این تشکل احزاب گوناگون اصولگرا با یکدیگر رایزنی می‌کنند و با فراکسیونی به نام "اصولگرایان احزاب" وارد بحث انتخابات می‌شوند.

کنعانی‌مقدم با تأکید بر اینکه احزاب زمانی که در قدرت نیستند باید دولت در سایه تشکیل دهند، اظهار داشت: منظور از دولت در سایه این است که، افراد حزبی علاوه بر تدوین برنامه‌هایی مشخص برای کمک به دولت، خود را در فرایند حزبی به مرحله‌ای برسانند که بتوانند مسئولیت دولتی داشته باشند.

عضو جبهه ایستادگی با اشاره به شیوه کار احزابی که در قدرت نیستند، خاطرنشان کرد: این احزاب باید با تشکیل "دولت در سایه" هم بر عملکرد دولت نظارت داشته باشند و هم از این طریق برنامه‌هایی را به دولت ارائه دهند.

وی با بیان اینکه نباید رویه انتخاب وزرا بدین شکل باشد که رئیس جمهور بعد از انتخاب شدنش تازه به فکر انتخاب افرادی مناسب برای اعضای کابینه‌اش باشد، ادامه داد: انتخاب وزرا بدین شکل منجر می‌شود که این افراد یا در معاملات سیاسی قرار بگیرند یا اینکه توانمندی لازم برای انجام کارشان را نداشته باشند.

کنعانی‌مقدم گفت: اگر احزاب در حاکمیت دولت حضور داشته باشند باید سعی کنند طبق برنامه فعالیت کنند و به بیان بهتر دولت‌ها پاسخگو باشند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار