نگرانی صهیونیست‌ها از برنامه‌های آموزشی حماس برای جوانان فلسطینی

تحلیلگران رژیم صهیونیستی با اشاره به برنامه‌های آموزش نظامی فشرده و قوی از سوی حماس، درباره برگزاری این برنامه‌ها ابراز نگرانی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان رای الیوم در گزارشی به آموزش‌های نظامی و حفظ آمادگی حماس پرداخته و آورده است: منابع نظامی اسرائیلی از برنامه طلائع التحریر (پیشگامان آزادی‌بخش) که در آن حماس به جوانان 15 تا 21 سال آموزش می‌دهد، خبر دادند.

در این دوره‌های آموزشی نسل جوان فلسطینی تمرینات فشرده ای زیر نظر نیروهای حماس فرا می‌گیرند.

«ایهود حیمو» تحلیلگر شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: دورهای‌های آموزشی شامل فراگیری فنون رزمی، دفاع شخصی و سینه خیز است. جوانان باید تلاش مضاعفی به خرج دهند.

این تحلیلگر صهیونیست می‌افزاید: اینکه حماس، جوانانی را آموزش می‌دهد که از تونل‌ها خارج می‌شوند تا نظامیان اسرائیل را اسیر کنند، باید همه ما را بترساند.

یدیعوت آحارونوت نیز نوشته است: شرکت کنندگان، تیراندازی به سوی ماکت‌های مسئولان اسرائیلی و نیز حمله به اهداف اسرائیلی و نفوذ به داخل آن از طریق تونل‌ها را می‌آموزند.

منابع اسرائیلی اعلام کرده‌اند همه تمریناتی که در آنها از سلاح گرم استفاده می‌شود در فضای خشن نظامی برگزار می‌شود و حماس به طور جدی به آموزش نسل جوان برای آماده کردن آنها برای مقابله با اسرائیل اهتمام دارد. مراکز آموزشی حماس به شدت مراقبت می شود.

یک مرکز اسرائیلی نیز، تعداد جوانانی در برنامه‌های آموزشی پیشگامان آزادی بخش مشارکت دارند را 15 هزار نفر اعلام کرده و گزارش داده است: این برنامه‌ها در مراکز نظامی گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی حماس برگزار می‌شود و شعار آن پیروزی به دست جوانان است.
 
شرکت‌کنندگانی مشاهده می‌شوند که یونیفرم گردان‌های قسام را بر تن دارند و البسه‌ای دارند که بر روی آنها نوشته شده است: «حق بازگشت.»

از سوی دیگر کانال هفت رژیم صهیونیستی گزارش داد: جوانانی که در این برنامه مشارکت دارند، دستوراتی از آموزش‌دهندگان درباره عملیاتی مشابه اسارت گلعاد شالیت (نظامی اسرائیلی که از سوی رزمندگان حماس به اسارت درآمد) و نیز انفجار تانک اسرائیلی دریافت می‌کنند. جوانانی که سن آنها بیشتر است ،سلاح واقعی دارند؛ اما جوانان با سن کمتر سلاح غیر واقعی در اختیار دارند.

رای الیوم در پایان می نویسد: هدف از برنامه پیشگامان آزادی‌بخش از نگاه برگزار‌ کنندگان آن، تاکید بر این است که این همان نسل جدید فلسطینی است که فلسطین را از لوث صهیونیست‌ها آزاد می‌کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار