همدان؛

جنگل گیان در محاصره آتش + تصاویر

200 نفر از مردم نهاوند جنگل چند هزار هکتاری گیان را از خطر نابودی آتش سوزی نجات دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، علی ده پهلوان مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند گفت: بیش از 16 هکتار  از مراتع و 5 هکتار از جنگل های نزدیک به این مراتع شب گذشته در جنگل های گیان نهاوند دچار حریق شد.

جنگل گیان در محاصره آتش

وی گفت : با تلاش به موقع و چند ساعته بیش از 200 نفر از جنگل بانان وحضور بموقع مردم منطقه گيان ،مسئولان،ستاد بحران ،منابع طبيعی ،نيروی انتظامی،آتش نشانی ، اين آتش سوزی پس از 5 ساعت در اوایل صبح مهارشد و از یک فاجعه ملی در تنها جنگل طبیعی استان همدان جلوگیری به عمل آمد.

جنگل گیان در محاصره آتش

ده پهلوان افزود: به دلیل حضور به موقع مردم و مسئولان در ساعات اولیه به درختان قدیمی و طبیعی آسیبی نرسید و فقط 5 هکتار از جنگل های دستکاشت از بین رفت که بيش از 95% آتش سوزی درمنابع طبيعي منشاء انساني دارد . 

جنگل گیان در محاصره آتش

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند اظهار کرد: شب گذشته بر اثر روشن کردن آتش توسط مسافران عبوری و خاموش نکردن آن 21 هکتار از مراتع و جنگل گیان نهاوند که شامل علف و درختان دست کاشت است در آتش سوختند.

جنگل گیان در محاصره آتش

وی گفت: اگر حضور به موقع نگهبان جنگل و ماموران اطفا حریق این اداره و آتش نشانی شهرستان نبود تمامی جنگل گیان که چند هزار هکتار است در آتش می سوخت.


انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
چه زمانی فرهنگ استفاده از محیط زیست در بین مردم ما جا خواهد افتاد؟؟؟