کرمان؛

خطای انسانی عامل تاثیرگذار درتصادف

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان گفت: سرعت نقش بسزايي در ايمني رانندگي انسان ها دارد و اشتباهات انساني از نخستين علل تصادفات بشمار مي رود.

اشتباهات انسانی نخستين علل تصادفاتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنابراعلام پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ حميد معين زاده افزود: رعايت احتياط و آرامش در رانندگي از جمله آداب فرهنگ شهروندي در رانندگي محسوب مي شود که بدون شک پيروي از اين عامل، پيشگيري کننده بسياري از مخاطرات رانندگي است.

وي خاطر نشان کرد : رعايت احتياط بر خلاف ادعاي برخي از افراد ترس محسوب نمي شود بلکه به اين معناست که راننده به رغم داشتن حق قانوني در برخي موارد توجه بيشتري به رانندگي دارد.

معين زاده با اشاره به حداكثر سرعت خودرو درکوچه ها و ميادين گفت: در داخل كوچه ها و ميادين به دليل حجم بالاي تردد عابران پياده حداکثر سرعت از نظر کارشناسان 30 کيلومتر تعيين شده از اين رو يک راننده خوب براي جلوگيري از هر گونه خطر از افزايش سرعت در اين معابر بايستي پرهيز كند.

وي اشتباهات انساني را از نخستين علل تصادفات خواند و گفت: برابر قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي براي سرعت غير مجاز بيش از 50 كيلومتر در ساعت با وسايل نقليه سبك 10 نمره منفي و وسايل نقليه عمومي 15 نمره منفي به همراه مبلغ 2 ميليون ريال جريمه تعيين شده است.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان تصريح كرد: همچنين براي سرعت بيش از 30 تا 50 كيلومتر در ساعت با وسايل نقليه سبك 5 نمره منفي و وسايل نقليه سنگين و عمومي 10 نمره منفي پيش بيني شده است.

وي درباره تغيير خط حركت برخي خودروها حين رانندگي هم هشدار داد و گفت: براي ارتقاء انضباط و نظم بخشيدن به رفت و آمد، همچنين پيشگيري از برخورد و تصادف خودروها با يكديگر، خيابان هاي عريض را خط كشي كرده اند تا وسايل نقليه از ميان اين خطوط عبور كنند و مزاحم رفت و آمد بقيه خودروها نشوند.

معين زاده در پايان خطاب به رانندگان توصيه كرد: هنگام رانندگي مسير حركت خود را حفظ كنيد و با اين كار هم خودتان و هم ديگران را سريع تر و به سلامت به مقصد برسانيد
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار