یزد؛

توسعه اقتصادی با بهره گرفتن از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور

با بهره گرفتن از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشوراقتصادرونق می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد گفت: برای توسعه اقتصادی نمی‌توان الگوبرداری کرد و باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور بهره گرفت.

نصیری زاده افزود: در این راستا و در استان، فعال شدن 400 واحد تولیدی مشکل دار در دستور کار قرار دارد.

وی در تبیین مبانی اقتصاد مقاومتی، گفت: مجموعه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، الگویی بومی و علمی، برآمده از فرهنگ انقلابی - اسلامی و متناسب با وضعیت امروز و فردای کشور است.
 
 نصیری زاده گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قابل انطباق با شرایط گوناگون است و عملاً اقتصاد کشور را به حالت انعطاف‌پذیری می‌رساند.

رئیس سازمان مدیریت استان ادامه داد: برخی در آن زمان تصور می‌کردند اقتصاد مقاومتی منحصر به زمان تحریم‌هاست، اما مقام معظم رهبری در بیانات خود تصریح کرده‌اند که اقتصاد مقاومتی متناسب با وضعیت امروز و فردای کشور است و در دوران پساتحریم نیز قابل اجرا و پیاده‌سازی است.

نصیری‌زاده با طرح این موضوع که اقتصاد بطور کلی به سه بخش اقتصاد تشریعی، اقتصاد تحلیلی و اقتصاد تدبیری تقسیم می‌شود، گفت: اقتصاد تشریعی، نشأت گرفته از شریعتی خاص و شامل احکام اقتصادی و نظام اقتصادی است.

این مقام مسئول سپس با عنوان این‌که اقتصاد مقاومتی در برگیرنده همه این سه بخش است، گفت: اقتصاد مقاومتی، مبانی ارزشی و فرهنگی را از اقتصاد تشریعی می‌گیرد، از ابزار علمی برای تجزیه و تحلیل مسائل اقتصادی بهره می‌برد و برای رسیدن به اهداف خاص، اتخاذ تدبیر می‌کند.


وی افزود: استان هم‌اکنون 264 واحد تولیدی با پیشرفت 80 درصد دارد که اتمام آن نیازمند 700 میلیارد تومان تسهیلات است.

نصیری‌زاده مهم‌ترین راهکار را برای خروج کشور از رکود، تحریک تقاضا و ایجاد تقاضای موثر در جامعه عنوان و تصریح کرد که تلاش دولت در این جهت است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار