انگیزه‌های مدافعان حرم، همسو و هم‌راستا با دوران دفاع مقدس است

سردار سراج استاد دانشگاه گفت: کسانی که برای مبارزه با تکفیری‌ها در سوریه و عراق حضور پیدا می‌کنند، یک گام جلوترند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سراج استاد دانشگاه در برنامه «ما برای یاری آمده‌ایم»، با مقایسه داوطلبان جنگ تحمیلی با جوانانی که امروز برای دفاع از حرم و مبارزه با تکفیری‌ها در سوریه و عراق حضور پیدا می‌کنند، گفت: هیچ تفاوتی بین رزمنده ها و جوانان داوطلب دوران دفاع مقدس با جوانان امروز که علاقه‌مندند در صحنه مقابله با تکفیری‌ها و داعشی‌ها در عراق و سوریه حضور دارند، وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: معتقدم حال و هوای دفاع مقدس با این حال و هوا یکی است و کسانی که انگیزه حضور دارند هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند؛ کما اینکه در اینجا کار کمی سخت‌تر است .کسانی که حضور پیدا می کنند و مشتاقند به نظر من یک گام حتی جلوترند.

وی در جواب این پرسش که ویژگی های این جنگ را چطور ارزیابی می کنید، گفت: جنگی که در سوریه و عراق در جریان است نه یک جنگ کلاسیک و نه یک جنگ تاکتیکی است. بلکه یک جنگ خاص و  امنیتی است.

سراج با اشاره به حضور علاقه‌مندان برای جنگیدن با تکفیری‌ها گفت: حقیقتا کسانی که رفتند و کسانی که مشتاق هستند بروند، هیچ تفاوتی بینشان وجود ندارد. نوجوانان مشتاق هستند در این حرکت عظیم حضور پیدا کنند. این مهم را ما نیز در دفاع مقدس داشتیم. در جنگ تحمیلی از همه سنین داوطلب داشتیم ولی در سوریه این جوانان هستند که بیشتر اعلام آمادگی می کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار