دامغان؛

۳۰۰میلیون تومان اعتبار به پروژه مصلای دامغان اختصاص یافت

در حال حاضر ۹ پروژه مصلی سازی در استان به میزان ۲۰هزار متر مربع در دست ساخت است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از دامغان ؛ مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان سمنان گفت: برای تکمیل پروژه در دست ساخت مصلای دامغان در جوار گلزار شهدای این شهر، ۳۰۰میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.
محمد حسن پیرچه در نشستی با امام جمعه و اعضای ستاد نماز جمعه شهر دامغان به میزبانی دفتر امام جمعه، ضمن بیان اینکه برای نهاد مقدس نماز جمعه از سوی مقام معظم رهبری سیاست هایی تبیین و تشریح می شود، گفت: بر اساس ارزیابی های انجام گرفته از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، استان سمنان در بحث برگزاری نمازهای عبادی سیاسی جمعه از رتبه بسیار خوبی برخوردار است.
وی افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پس از آن در چهار نقطه استان سمنان نماز عبادی سیاسی جمعه اقامه می شد اما درحال حاضر این فریضه مقدس و با ارزش در ۲۰ نقطه از استان هر جمعه با حضور امامان جمعه و مردم مومن و انقلابی استان اقامه می شود.
مسئول دفتر سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰۰نفر نیروی انسانی به صورت افتخاری با ستادهای برگزاری نماز جمعه در سطح استان سمنان همکاری دارند، گفت: در حال حاضر ۹ پروژه مصلی سازی در استان به میزان ۲۰هزار متر مربع در دست ساخت است که برای تکمیل و بهره برداری از این تعداد پروژه به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
امام جمعه دامغان نیز در این آئین با بیان اینکه ۷۰ نفر نیروی انسانی به صورت افتخاری با ستاد نماز جمعه این شهر همکاری دارند، گفت: از این تعداد ۴۵ نفر را آقایان و مابقی را خانم ها تشکیل می دهند.
حجت الاسلام سید محمد حسینیان با بیان اینکه نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا و قرارگاه بصیرت و اخلاق است که باید تقویت شود،گفت: باید گفت یکی از آثار و برکات نماز جمعه، وحدت، همبستگی و یکپارچگی ملت در سطح جامعه است.
وی افزود: جمعه روز تجلی ایمان و مظهر قدرت لایزال الهی است که خداوند متعال با توجه به اهمیت این روز یکی از سوره های قرآن را به این امر اختصاص دادند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار