رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نخستین کنفرانس ملی اقتصاد آب گفت: قیمت آب در بخش های مختلف به ویژه بخش کشاورزی باید واقعی شود.

باید قیمت آب در بخش های مختلف واقعی شودبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمدرضا پور ابراهیمی داورانی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در نخستین کنفرانس ملی اقتصاد آب در خصوص تغییراتی که باید در این حوزه صورت بگیرد اظهار داشت: قیمت آب در بخش های مختلف به ویژه بخش کشاورزی باید واقعی شود، همچنین اقتصاد آب باید مورد توجه ویژه مسئولین این امر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تغییرات قیمتی در بخش مصرف خانگی مشکلات و معضلاتی دارند و واکنش های مردم را به همراه خواهد داشت اما این امر نباید مانعی برای واقعی کردن قیمت باشد.

نماینده مردم کرمان تصریح کرد: در شهر کرمان متوسط بارندگی 30 درصد پایین تر از حد نرمال در کشور است، اما بیش از 6میلیارد متر مکعب آب در حوزه کشاورزی مصرف می شود که 5درصد از میانگین کل کشور بیشتر می باشد.

پورابراهیمی داورانی ادامه داد: در حال حاضر 83 مصرف کشاورزی به صورت غرق آبی انجام می پذیرد که دو سوم آب را هدر می دهد و این امر در شرایطی که کشور با بحران آبی مواجه است هیچگونه توجیهی اقتصادی ندارد .

وی تاکید کرد:  ضرورت اصلاح الگوی مصرف و اولویت بندی مصارف آب بیش از پیش احساس می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره برنامه ششم توسعه بیان کرد: درآغاز برنامه ششم که برنامه کشور برای 5سال تدوین می شود این کنفرانس می تواند بازار و قیمت گذاری را تا حد مطلوبی بهبود بخشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: قیمت ، آب ، کشاورزی ، الگوی مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار