رشت؛

جذب 7هزار سوادآموز

امسال 7هزار سواد آموز به عنوان راهبرد آموزش و پرورش گیلان جذب برنامه سواد آموزی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛استاندار گیلان گفت:امسال با هدف جذب حداقل هفت هزار سواد آموز در رده سنی 10 تا

سال می توانیم گام بلندی را در جهت رفع بی سوادی برداریم.

محمد علی نجفی گفت: همانگونه که توانستیم نرخ بیکاری را از بیش از 15 درصد در سال 91 به 11 درصد در سال 94 برسانیم، می توانیم با عزم مسئولان استانی و پای کار آمدن آنها تعداد بیسوادان در رده سنی 10 تا 49 سال را در یک مقطع زمانی دو ساله با سواد کنیم.

وی افزود: در ریشه کنی بی سوادی عزم جدی مسئولان استانی ضروری است و باید از ظرفیتهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، بهزیستی، فنی حرفه ای و همچنین رسانه های گروهی استفاده کنیم.

نجفی با اشاره به قدمت بنای اداره کل آموزش و پرورش یادآور شد: با وجود مدارس زیبا و تازه ساخت که در حال بهره برداری است، شایسته است که ساختمان اداری درخور شأن آموزش و پرورش ساخته شود که امیدواریم با تأمین اعتبارات از بخشهای ملی و استانی و پیگیریهای مسئولان استانی در کوتاهترین زمان عملیات ساخت این پروژه به نتیجه برسد.

استاندار با اشاره به هدایت تحصیلی که برای اولین بار امسال در پایان پایه نهم در حال انجام است، گفت: باید با تبیین درست و کار فرهنگی زمینه آشنایی اولیا را با رشته های علوم پایه و علوم انسانی فراهم کردو باید تلاش شود تا در استقبال از رشته های تحصیلی رشد متوازن را داشته باشیم.

نجفی با اشاره به تدوین پیکهای حقوق شهروندی در سال گذشته، از اختصاص 50 میلیون تومان به اجرای این برنامه در سال جاری خبر داد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.