ضرورت توسعه رقابت‌پذیری صنایع کوچک و متوسط در بازارهای جهانی

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران گفت:بررسی مشکلات بخش‌های مختلف اقتصادی نشان می دهد متأسفانه صنعت ما در مقایسه با سایر رقبا از قدرت رقابت‌پذیری مناسبی برخوردار نیست.

لزوم رقابت‌پذیری صنایع کوچک و متوسط با رقبا

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی پور قاضی رئیس کمیسیون صنعت معدن اتاق تهران در سمینار رقابت‌پذیری صنعتی در ایران اظهار داشت: با توجه به بررسی مشکلات بخش‌های مختلف اقتصادی دریافتیم که صنعت ما در مقایسه با رقبای کشورهای دیگر از قدرت رقابت‌پذیری خوبی برخوردار نیست و از این رو لازم است که با بررسی علل مختلف در بازارهای هدف حضوری فعال داشته باشیم.

وی با اشاره به رقابت‌پذیری بنگاه‌ها در سطح کلان گفت: برای رقابت‌پذیری صنایع لوازم خانگی خودرو و ... بایستی به عوامل بیرونی و درونی توجه نماییم که متأسفانه در این میان تشکل‌های صنعتی به جای نگاه کلی به صنعت و در نظر گرفتن منافع اقتصادی کشور، درخواست‌ حمایت از دولت و کسب امتیازات ویژه  دارند.

رئیس کمیسیون معدن اتاق تهران با بیان اینکه محصولات ایرانی در برخی موارد، غیر قابل رقابت با محصولات دیگر کشورها است، بیان کرد: رقابت‌پذیر نبودن محصولات داخلی از نظر کیفیت و قیمت مربوط به ضعف سیاست‌های دولت و مدیران بخش‌های صنعتی می شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به دیگر مشکلات صنایع کوچک و متوسط اظهار داشت: نگاه کمرنگ به بهره‌وری نیروی انسانی و انرژی، سرمایه گذاری محدود ، تکنولوژی فرسوده ، فعالیت کم واحدهای پژوهشی، نبود خلاقیت و نوآوری از دیگر مشکلات عمده این بخش به شمار می‌روند که  بایستی مدیران صنایع توجه ویژه‌ای به رفع این موانع داشته باشند. 


 
انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار