نیاز به ارزیابی تخصصی برای بیش از 11 درصد نوآموزان

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان استثنایی از نیاز بیش از 11 درصد نوآموزان به ارزیابی های تخصصی خبر داد.

محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری سازمان استثنایی در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، از استقبال خوب خانواده‌ها برای سنجش نوآموزان خبر داد و گفت: سنجش نوآموزان امسال در سراسر کشور از اواسط خرداد ماه به طور جدی شروع شده است که قریب یک میلیون و 200 هزار نفر برای شرکت در این طرح پیش‌بینی شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد پیش‌بینی شده 760 هزار نفر کار سنجش خود را انجام داده‌اند، اظهار کرد: حدود 60 درصد افراد مشمول تحت پوشش قرار گرفته که در این بازه زمانی آمار قابل قبولی است.

عظیم عراقی با اشاره به اینکه طبق ارزیابی‌ها 88.2 درصد که معادل 670 هزار نفر است، به مدارس عادی معرفی شده بیان کرد: 11.8 درصد که 90 هزار نفر از نوآموزان را شامل می‌شود نیاز به ارزیابی‌های تخصصی دارند.

وی ادامه داد: بیشترین آمار مشکلاتی که نیاز به ارزیابی مجدد دارند شامل آمادگی تحصیلی برای 5.5 درصد نوآموزان، سنجش بینایی تخصصی برای 2.09 درصد نوآموزان و سنجش تخصصی شنوایی برای 1.5 درصد نوآموزان است.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان استثنایی اظهار کرد: نوآموزانی که نیاز به ارزیابی تخصصی دارند به پایگاه‌هایی که ویژه این کار در نظر گرفته شده ارجاع داده می‌شوند تا اقدامات بعدی متناسب با شرایط نوآموز اجرایی شود.

عظیم عراقی با بیان اینکه برخی نوآموزان یک مشکل و برخی دچار چند مشکل برای ارجاع به ارزیابی‌های تخصصی هستند گفت: ارزیابی تخصصی به معنای ورود قطعی به مدارس استثنایی نبوده و صرفا اقدامات مداخله‌ای برای بهبود فرد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار